Græsslåmaskine kør ujævnt og og tænder svært --> se video!!

Hej

Jeg har en græsslåmaskine, som kør ujævnt og jeg har det lidt svært med at tænde den. Jeg har uploadet en video på youtube hvor problemet kan ses http://www.youtube.com/watch?v=BuhCckGJqDw 

Nogen som har erfaring el. forslag til hvad det kunne være?

mvh.
Ed
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være at dit skum-luft-filter skal renses og have lidt filterolie.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved ikke hvor det sidder på den model, men kig efter hvor den kan suge luft ind.. vil tro at du kan se det nedefra.. (ikke hvor kniven er)
Du må kunne tage det sorte dæksel/skjold af.
hvis det er et olievædet filter så kan du se hvor der sidder en masse møg og tørt græs fast.

her kan du se forskellige slags filtre

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tak for hjælpen, jeg kigger på det så vender jeg tilbage hvis er helt lost
Hejsa..

Hvornår er tændrøret sidst skiftet??

Lyder som et tændings problem, sådan som den sætter ud..

MVH

Dennis

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Annonce
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har fået den men har prøvet at tjekke tændrøret og den så fin og nu ud..maskinen tænder altid første gang, men hvis den slukkes så er den svær at starte igen som også kunne ses i videoen.. men det kan være at der skal ny til. Jeg venter lige til godt vejr så tjekkerne jeg filteren og hvis det ikke hjælper skifter jeg tændeøret.
Ja, for man kan ikke altid se på tændrørene om de fejler noget, og må indrømme at jeg tror næppe det er filteret, da den så nok ikke ville kunne tage gas overhovedet, men som jeg kan høre på klippet, så lyder det som om den kun tænder ind imellem. Og et tændrør er ikke det dyreste sted og starte, og hvis den ikke har fået skiftet tændrød før, så gør det..

Du skriver det er en du har fået... Hvor længe har den stået stille og hvor gammelt er det benzin der er i tanken???? Kan også havde noget med alderen og gøre på benzinen, den må helst ikke blive over 3 mdr gammel mener jeg.. :-)

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Skrevet af Dennisa7000 på 06 sep 2011 19:19
Ja, for man kan ikke altid se på tændrørene om de fejler noget, og må indrømme at jeg tror næppe det er filteret, da den så nok ikke ville kunne tage gas overhovedet, men som jeg kan høre på klippet, så lyder det som om den kun tænder ind imellem. Og et tændrør er ikke det dyreste sted og starte, og hvis den ikke har fået skiftet tændrød før, så gør det..

Du skriver det er en du har fået... Hvor længe har den stået stille og hvor gammelt er det benzin der er i tanken???? Kan også havde noget med alderen og gøre på benzinen, den må helst ikke blive over 3 mdr gammel mener jeg.. :-)

Den havde stået stille i noget tid. Men benzinen er "ny" nok og da jeg fik den kørte den og tændte uden problemer. Men så efter en 3-4 græsslåninger begyndte den at være ustabil med motoren og havde det svært med at tænde.. men du har ret.. det er hverken dyrt eller svært at prøve med ny tændrør
Du må prøve, og ellers skriver du bare igen, så kigger vi på det... (Altid lidt svært at fejl finde via nettet/video).. :-)

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

hvis du står bag plændeklipperen. der sidder luftfilteret forand benzin tanken
på højre side af motoren.
måske er det papirfilter. i denne model. med mindre det er "skumfilter"
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis