Græsslåmaskine kør ujævnt og og tænder svært --> se video!!

Hej

Jeg har en græsslåmaskine, som kør ujævnt og jeg har det lidt svært med at tænde den. Jeg har uploadet en video på youtube hvor problemet kan ses http://www.youtube.com/watch?v=BuhCckGJqDw 

Nogen som har erfaring el. forslag til hvad det kunne være?

mvh.
Ed
Hej Jeg har en græsslåmaskine, som kør ujævnt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans2.hansen.

Er mere ine i påhængsmotorer og større motore. Men tror du/i virkelig at det er filteret den er gal med, synes jo selv det lyder som et tændings problem?? :-)

MVH

Dennis (Den nysgerrige og altid klar til at lære noget nyt)

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

så var jeg lige ude for at tjekke om det var filteren (den ser ikke helt forkert ud). men jeg prøvede uden filter, som altid tændte den første gang, men efter jeg slukkede skulle der flere forsøg til, og motoren var stadig lidt ustabil. Så det næste er at skifte tændrør og se om det hjælper. 


Du siger at den startede fint, men efter ville den ikke starte første gang og havde svært ved at holde sig igang......

Som sagt før, skift tændrørene, Just in case,,,,,.. MEN, hvis det stadig ikke hjælper så tror jeg en rensning af karburator eller evt. benzin filter vil hjælpe...

Teori...

Når du fjerne lufter filteret, så øger du luften til motoren, hvilket gør blandingen af benzin og luft mere mager.derfor tænker jeg at den mangler benzin, så prøv tændrørene ellers af med karburartor for rens.. :-)

Håber du får liv i svi... :-P

MVH

Dennis

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Ja vi må se hvad der kommer til at ske.. tak for hjælpen ind til videre
det er et alm. tørfilter.. du kan støvsuge det fra ydersiden. Det kan du gøre nogle gange og så spare et nyt.

Men der er tit problemer med automatchoker på de der maskiner.. dvs. de starter godt nok når de er kolde..

Har du prøvet at sætte gassen anderledes når du starter?? enten mere eller mindre gas.

Det kan godt lyde som om den får for meget gashåndtag..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis