Det perfekte fyrrum

Jeg vil flytte mit fyrrum, over til mit værksted, der kan jeg køre ind med trailer og læsse piller og brænde af, PT er fyrrummet i kælderen, det giver meget arbejde, med at sliske piller ned.
Jeg vil grave et løgstør ned, fra et hjørne i kælderen og over til værkstedet, det er et stræk på Ca. 10 meter, der til kommer yderlige Ca. 10 meter i kælderen, ind til "teknik" rummet, der hvor alle rør går op til stue og 1. sal.
Jeg har også en solfanger på taget, den køre nu ned til "teknik" rummet i kælderen.

Spørgsmål :

Skal min vandvarmed med to spiraler og el patron, flyttes over i værkstedet også? Eller skal den blive i kælderen, så der er kortere vej, for det varme vand op til 1. sal. PT. tager det Ca. 9 sek. for at vandet er bade klar??

Jeg havde forstillet mig, en varmeveksler i det hjørne hvor løgstørrørene, kommer ind i kælderen, så der er varmt vand med det samme, da køkkenet er lige oppe over. MEn hvad så når fyret ikke et tændt, og det kommer varmt vand fra solen, ned til vandvarmeren, hvis den bliver i kælderen? hvis den skal flyttes, kommer der til at gå Ca 40 - 50 Sec. før der er varmt vand til badet på 1. sal.

Hvis vandvarmeren skal over i værkstedet skal solfangeren jo også derover, det giver en lang vej for det varme vand, for at komme på 1. sal..

I det nye fyrrum vil jeg have mit pillefyr og et brændefyr koblet op til hinanden, så når jeg går og arbejder derude kan jeg fyre op med brænde og ved fyraften tager pillefyret over igen, hvar kræver det at ventiler og ander udstyr??

OG hvordan får jeg varmt brugsvand rundt ihuset, hurtigst muligt, hader at vente på varmt vand.

Hilsen Bruno

Jeg vil flytte mit fyrrum, over til mit værksted... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
pille-madsen er for dyr

Det er billigere at bestille fra svenskerne end tyskerne

Jeg forsøger ligge at finde linket igen her engang i aften/nat. Fra svenskerne koster det 1340 kr/T inklusiv levering. MEN der er for et helt læst (25-30 T tippet eller 32 T i 10 kg sæk på paller). Så hvis du har nogle naboer der også fyre med piller ville det nok være en kanon ide at gå sammen om et læs, det er ihvertfald det vi gør herude hvor kraverne har vendt for længst
kragerne har nok været hernede før de kommer til dig! hehe. Jeg køber til et år ad gangen. 4 ton for 5300 incl. lev., men jeg bor også tæt på grænse og vognmand. Husk at der er MEGET stor forskel på kvaliteter. Selv Barlinek har svingende hårdheds-kvalitet, hvilket betyder, at jeg kører med 6 mm piller, for ikke at smadre min lille snegl - og det har virket upåklageligt flere år. PS: Vi får i 16 kg sække

 

Jeg finder ikke 4 tons til 5300kr, det ville være dejligt med et link, hvad er transport pris, fra tyskland. til falster.
www.fragtshoppen.dk www.pille-madsen.dk

 

www.fragtshoppen.dk www.pille-madsen.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis