Vildt svingende temperatur i køle/fryseskab

Goddag

Jeg har et 5 år gammelt Bosch køle/fryseskab, der pludselig giver mig problemer. For 2 uger siden begyndte temperaturen i køleskabet at svinge voldsomt mellem næsten 0 grader og op til 15. I køleskabets varme perioder kunne jeg konstatere, at mine varer i fryseren var begyndt at tø op.

Jeg besluttede at lade køleskabet stå slukket i 2 døgn for at få det afrimet ordentligt. I den periode opsamlede jeg en hel del vand. Nu har jeg tilsluttet køleskabet igen, men problemet er der stadig. Det kan køle - og gør det ofte ned til 1-2 grader - men derefter stiger temperaturen igen til omkring de 15 grader.

Samtidig er det mit indtryk, at det larmer betydelig mindre, end det gjorde før.

Har I en idé om, hvad det kan skyldes?

På forhånd tak,

Holger
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Det kunne være et termostatproblem, hvis det er med alm. mekanisk termostat..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Hej

Tak for dit svar. Er der mon nogen måde, jeg selv kan tjekke det på, eller er jeg nødt til at punge 900 kroner ud for at få en Bosch-reparatør ud?
Tjaa. prøv at finde typenummeret på skabet.. Så kan du "google" typenummer+termostat .. Måske der kommer et hit der kan bruges til at afgøre hvilken slags styring det er..

Jeg prøvede "KS200 termostat" bare som test..

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNC_daDK361DK362&q=ks200+termostat

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis