Kniv til vådt græs - plæneklipper ?

Hej allesammen

Findes der en klinge til almindelig plæneklipper som kan bruges til vådt græs.

Lige nu er det lidt umuligt at slå græsset, for det er vådt hver dag - græsset klistrer sammen inden i skjoldet på plæneklipperen.

Findes der en type kniv, som kan BLÆSE græsset ud - uden at det klistrer fast indeni ?
- en kniv der virker lidt som centrifugalblæser ?

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det var nok noget mange kunne bruge, jeg har dog aldrig set dem endnu. Men en biokniv kliper græsset i så små stykker at det kan blive liggende på plænen, så den var måske en løsning.
Jeg har lige været ude og tæve min den lille, og selvom der er multiklip på klumper det en del, nu var den godt nok også blevet extra lang.
Er ked af og sige det, men der findes ikke rigtig nogle plæneklipper der er gode til at klippe vådt græs.

Problemet er som i selv siger at græsset klumper for meget sammen, og vil til sidste stoppe maskinen, da den ikke kan komme af med det.

Den eneste der har lille chance er Husqvarnas robotklipper, da den bruge små "barber knive" hvor græsset ikke så let sætter sig i.
Det hjalp at "køre skråt" - eller "op ad bakke":

Idag klippede jeg det næsten helt tørre, men lange og saftige græs - og det klumpede ret hurtigt sammen. Rensede indvendigt for hver runde på græsplænen - TRÆLS. (Eneste fordel = man sparer masser af penge til Fitness-center)

I bare desperation/irritation prøvede jeg at løfte de forreste hjul helt op, og de bageste hjul næsten helt i bund - HURRA - så slynger den græsset meget bedre ud.
(???Måske fordi den kan suge luft ind foran + bedre blæse stumperne ud?????)
På den måde skulle jeg næsten ikke rense mere. Jubii.

Måske kan andre have glæde af det "skæve fif" ? - eller find på noget bedre, og fortæl det til os allesammen.

Hej fra A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce

Nok et lidt kedeligt trick

Men hvis du slår plænen, 2 - 3 gange om ugen, så klumper græsset ikke, da det så ikke er ret langt.

Det virker fint for mig, havde kun problemer, da jeg kom hjem efter en uges ferie.

mvh jens


 

 

Hej Jens

Du har fuldstændigt ret.

Problemet er bare at jeg desværre IKKE gider at slå græsset 2-3 gange om ugen. Det er livet for kort til :-)

Som man også siger, så er livet for kort til lange underbukser.

:-)

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
En anden virksom model er at lave et "undervognsvaskanlæg" med haveslangen, så man kan give den et sprøjt vand når man kører over. Det fjerner hurtigt alt på undersiden, da rotoren får sat turbo på vandet, om man så må sige.

Om ikke andet bør man gøre det før man sætter klipperen i stald for vinteren.
På den stiga havetraktor jeg bruger, er der faktisk monteret sådan nogle koblinger til haveslangen. Så bliver den også ren når knivene kører, det er bare lidt bøvlet p.g.a. sikkerheds anordningerne. Klipperen kan ikke slås til hvis jeg ikke sidder i sædet.
Hej Lars

Det med haveslangen lyder som en interessant idé - og måske giver det også samtidig underholdning og en badetur?

Hej A

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis