tændrørs spørgsmål



    jeg vil høre ang tændrør som lige købt thansen.er sat i ,men opdaget at de var lidt
    korter in de gamle ca 5 mm og med den lille stift.kan min ford mondeo 1.8 zetec e
    køre med dem.tændkablerne skal vel os være lidt længer for synes ikke de

    rigtig passer til.kan jeg enlig få kablerne som er længer eller hvad

 

jeg vil høre ang tændrør som lige købt thansen.er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

nu har jeg udskiftet Thansen tændrør med Orginal ford tændrør men synes den køre Dårliger på dem en på Thansen rør.
meget Mærkligt

 

Hej Fordmand

Alle eldele bliver visne en gang imellem. Jeg fik en nyere MB 500SL ind, der havde en ujævn motorgang, og Mercedes kunne ikke måle nogen fejl. Et sæt spritnye tændkabler klarede problemet med det samme :-)
Og lignende oplevelser med andre eldele, så prøv at skifte elkabler som Polobjørn foreslår, og hvis det ikke hjælper, strømfordeler dæksel etc.

Mange gode hilsner

Christian

Mange gode hilsner

Christian :-)

 

det gælder faktisk også for de biler, der har tændingsbro

 


hejsa igen. til polobjørn tændkablerne er os skifte ud godt nok ikke fra ford men de fra triscan sku være god kvalitet.
tændspole ved så ikke om kan være den men har ikke lyst til og gi 1200 1500 hvis det ikke er den.hvodan kan vide om det
den

 

Annonce

Hej

Hvad er problemet med din bil siden at du skifter både tændrør - kabler og event. tændspole, Tændspolerne på ford mondeo har en tendens til at revne og dette resulterer i udsættere og dårlig motorgang - men det kan du sikker nemt se hvis du afmonterer din tændspolo - det er som regel nemt at se om der er revner i spolen.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Har du stillet elektrode afstanden på dine tændrør... ?? hvis ikke den er korrekt kan det være ligemeget hvor dyre/billige rør du køber.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du har købt de rigtige tændrør til din motor model,
bør det ikke være nødvendigt at stille elektrode afstand.

Mange gode hilsner

Christian :-)

 

Skrevet af Vollmers på 26 sep 2011 07:28
Hvis du har købt de rigtige tændrør til din motor model,
bør det ikke være nødvendigt at stille elektrode afstand.
Det her jeg hørt mange sige og også set mange mekanikere bare sætte rør i.
Men nu er det jo ikke sådan at hver motor har sit eget rørnummer og så passer afstanden.

Virker også lidt som om "de forkorte" rør, som jo ikke er de rigtige, givere en mere korrekt gnist end de "rigtige"

Kunne nu være sjovt at få prøvet de rør med et søgerblad.

Og de rør jeg køber originalt til en Citroen C1 skal justeres.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis