Vandskuring/pudse vægge..

Hej...

Jeg har et hus hvor jeg gerne vil have vandskuret/pudset de fleste vægge..

Jeg har banket det gamle puds af og der sidder stadig lidt støv og gamle puds rester på,..

Hvad er næste trin så? Hvordan skal det hele gribes an?

Skal jeg banke ALT støv og gammelt puds af?

Eller skal man bare lige gå efter med en stiv kost for at få det mest løse og så vaske det i lidt vand?

Samt hvordan skal man vandskure det, hvilket materiale?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,  hvad er det du vi , vil du vandskure, eller pudsse, er det indvendige væge eller hvad

tveskæg

 

Tveskæg jeg kan sku ikke lige forskellen på de to Men det er indvendige vægge så det må vel være at pudse dem op?

Bare fremgangs måden og hvor vigtigt det er at alt er 100% rent osv. ?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Ja, du skal have alt det gamle puds af. Det kan gøres med en kompressor og en billig luft mejsel evt. fra Harald Skrald. Gider du ikke selv at stå med det kan man hyre en Polak.
Vandskuring er en tyndpuds hvor man kan se den bagved liggende struktur.

Puds er hvor man pudser helt gladt.

for begge gælder at underlaget skal være rent.   Skur vægene med en mursten

støvsug den, fugt den, ikke så den driver af vand  men så den er godt fugtig. 

Derefter kan du så pudse eller vandskure.

Ved pudsning trækkes der en til halvanden cm mørtel på, den skal nu hvile lidt

hvorefter den glittes (jevnes ud med et pudsebræt)

Ved vandskuring (filtsning) trækkes der et tynt lag finpuds eller vandskuringsmørtel

på der ligeledes skal hvile men noget kortere, herefter jevnes med et filtbrædt

her kan det være nødvendig at fugte fildtbrædtet af og til, men så er du ved at komme

bagefter.  Øv dig påen lille mur og lad være med at trække for stort et stykke op til

at begynde med.

tveskæg

 

Du bør bruge strandsandsmørtel til vandskuring - det har runde sandkorn.

Og så skal muren være godt fugtig ( ikke så vandet driver ) når du gør det - en tør gammel mur suger vandet ud forbandet hurtigt så det tørrer for hurtigt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Okay det er vandskuring jeg vil lave..

Altså jeg har banket alt pudset af men der sidder lidt små klumper hist og her og så alt det "fine" puds som nok kommer af når man fugter det..

Men vil i sige for en Vandskuring jomfru at det er et "nemt" projekt at gå i gang med selv? -

Huset er fra 1946 og der har nok været gammelt puds på ligesiden hvor der udenpå pudset var sat lidt træ og derefter de såkaldte "fugtplader"...


Be Smart - Not Stupid..

Hej igen Lyst: Skur vægen med en mursten så alle småknole kommer af. Når du er helt nybegynder vil jeg anbefale, at du bruger collerfilts,til dit første projekt.

Den er dyrer men du laver ingen blandefejl, den fås i mange farver, den er forholdsvis let at arbejdemed.

tveskæg

 

En anden ting er at hvis der er skader,skal de udbedres inden vandskuring.

tveskæg

 

For lige at sætte styr på begreberne så er en vandskuring følgende:
Der trækkes tyndpuds på væggende, og herefter dypper man en mursten i vand, og køre den rundt på væggen. Man dypper den med jævne mellemrum, så den hele tiden er våd.
En filtsning: tyndpuds trækkes på, og man kører det over med et vådt filtsebrædt, for at jævne mørtlen ud. Herefter vrider man filtsebrættet så det kun er fugtigt, og kører sporerne væk med det, så væggen fremstår pæn og ud trækspor fra det våde brædt.
Okay må prøve mig frem med metoden jeg vil prøve..

Tveskæg , hvorfor ikke sandstensmørtel , hva er forskellen? - VIlle man sagtens kunne give sig i krig med atp røve at lave det i hjemmet når man er jomfru indenfor området?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis