Vandskuring/pudse vægge..

Hej...

Jeg har et hus hvor jeg gerne vil have vandskuret/pudset de fleste vægge..

Jeg har banket det gamle puds af og der sidder stadig lidt støv og gamle puds rester på,..

Hvad er næste trin så? Hvordan skal det hele gribes an?

Skal jeg banke ALT støv og gammelt puds af?

Eller skal man bare lige gå efter med en stiv kost for at få det mest løse og så vaske det i lidt vand?

Samt hvordan skal man vandskure det, hvilket materiale?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej... Jeg har et hus hvor jeg gerne vil have... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er overbevist om at du vil slippe lættere fra start med collorfilts.

tveskæg

 

Jeg syntes det er langt nemmere at bruge færdigblandet tyndpuds fordi kornstørrelsen er fuldstændig ens. Jeg har på billedet nedenunder brugt weber vandskuringsmørtel. Det var dejligt nemt at arbejde med. Bare træk det på med et stålbræt og puds det efter med en svamp når det har siddet lidt.


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Tbeskæg det overvejer jeg lige

msms hva er færdig blandet puds? - Syntes dine vægge er meget pudset, der er ikke så meget synlige af sten?

Be Smart - Not Stupid..

Kan være jeg udtrykte mig utydeligt. På billedet har jeg brugt Weber Vandskuringsmørtel. Det er en færdigpuds hvor der kun skal tilsættes vand og kornstørrelsen er meget lille og helt ensartet hvilket gør arbejdet nemmere. Det kan købes i jem og fisk. til omkring 60 kroner posen, hvis jeg husker rigtigt.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Da jeg bankede puds af på vores indervægge var der mange sten, der var voldsomt ujævne.
Jeg købte en gratspade i byggemarkedet, som er lavet i hærdet stål, som kan bruges til at rense murstenene for mørtel.

Der må ikke sidde mørtelrester på murstenene, men hvor rustik en væg (ujævne mursten, små huller og enkelte mursten, der stikker uden for de andre) , man ønsker er individuelt.

Filtsning er fint gds-arbejde, men kræver lige at man lærer teknikken. Det er en fordel at blive sat ind i arbejdet af en der har prøvet det før.

VH
Rigtigt! stenene kan ikke ses der er lagt 2 lag på det første til at jævne huller og samlinger med, andet lag til at lave den ensartede overflade. Når du filser så du kan se stenene igennem pudsen er fremgangsmåden den samme men der skal kun et lag på. Go fornøjelse!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

msms Okay, syntes bare på billedet at det ser noget fed ud det som er brugt, men måske bare fordi der er 2 lag på og det er vådt..

snedkerlim det må gerne være forholdvis ujævnt væggene er i sig selv også rimelig lige på forhånd.. så må bare prøve med en lille væg på 1. salen og se hvordan det bliver..

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis