emhætte aftræk

Hej

Har købt en ny emhætte, bosch, den har aftræk på Ø120mm.

Mit aftræk i væggen er 100mm, og jeg kan ingen steder finde et overgangsstykke.

Så hvad gør jeg nu??
Palle

v
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Får boret hullet op til 120mm, for ellers vil du opleve en masse støj fra emhætten, da aftrækket ellers bliver for lille.
Overgangsstykker kan findes i Silvan, Bauhaus mv. Det er 2 stk. plastik, der sættes sammen. Den ene er så Ø120mm, den anden Ø110mm.

Se har Duka overgang : http://eshop.silvan.dk/kategori_VVS-og-Ventilation-Ventilation-Tilbehoer-Plastroer_21664

2 af disse "plader" sættes sammen (klikkes ind i hinanden). Du skal sikkert bruge nogle slange også.
Duka har ikke noget på 120mm så ved ikke helt hvor du har set det...

spiro er 125mm og ikke 120mm, så det ser jeg ikke som en mulighed heller.

Forstår det i det hele taget ikke. Har set at rigtigt mange emhætter sælges med 120mm udgang, men de gængse mål på rørføring er 100mm og 125mm. Det er sg da helt tosset...

En 125mm reduktion vil give 2,5mm luft rundt om aftrækket. Det kan du bare tætne med fugemasse.

Men ville helt sikkert også lave hullet i muren større aht. støh og virkningsgrad. Hvis det kun drejer sig om 2 sten og lidt gips, er det da hurtigt klaret. Gips'en kan skæres men en kniv. Oǵ stenene kan du med lidt forsigtighed klare med hammer og mejsel. Det er jo kun 10 mm der skal tages af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis