Reparation af sølbænk - Skifer

Hej Lav-det-selv folket

Jeg skal til at renovere vores sålbænke i vores gamle murermester villa.
Som jeg lige kan se virker de til at være lavet af skifer, hvor den tidligere ejer har overmalet nogle af dem!!
Desuden kan jeg se at flere steder er der røget flager af så det mangler nogle lag i nogen af dem.

Hvordan kan man renovere dem, så de bliver pæne og sorte igen? Og er det i det hele taget muligt?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke gøre så meget andet end at skifte dem. Malingen kan du nok slibe af men flagerne kan ikke erstattes.
Nye skifer sålbænke koster lidt men resultatet bliver bedst ved at skifte dem.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Ok. Hvis man skulle vælge at leve med at der nogle steder mangler lidt flager, vil det så være muligt at pudse dem op så de kommer til at blive sorte og blanke igen?
Ja det vil jeg tro du kan, prøv evt. med noget sandpapir og se om du kan fjerne malingen de ridser der måtte komme i skiferen kan du evt. slibe væk med fint slibepapir. måske kan du opløse malingen, med et eller andet middel spørg malerforretningen eller google det.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Alt efter hvilken maling det er, så kan en varmeblæser og spartel måske være nemmere.

Men nu er de skiffer plader jo ikke så dyre, så ville nok bare skifte dem til nye, også give den en gang skiffer olie, så står de flotte sorte og blanke som de skal...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også