Pris på ændring af tagkonstruktion

Hej LDS-ere (og tømmermestre)

Går lidt med overvejelser om et andet hus - Og hvad der dertil følger, så som total ombygning af huset..

Link til hus:
http://www.nybolig.dk/maegler/pages/property-presentation/property.action?caseno=7215&shopno=106164

Er der nogen der vil kunne give et skøn på hvad det vil koste at rive hele tagkonstruktionen af ovenstående hus, mure op til "kiphøjde" og smide et fladt tag oven på, så huset kommer til at fremstå som et moderne funkishus.
Den nye tagkonstruktion skal være lukket udefra og isoleret - Lofter osv. skal ikke være en del af prisen.

Facaderne tænker vi at isolere udefra og få pudset efterfølgende. Dette skal heller ikke med i prisen, kun taget.

Det jeg er interesseret i, er et realistisk prisleje. Snakker man 200.000,- eller skal man nærmere regne med 400.000,-

Ser frem til at høre fra jer.  Der er sikkert relevante detaljer jeg ikke har fået beskrevet. Bare spørg, så skal jeg svare efter bedste evne

Mvh. Martin

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ha-ha.
140 m2 komplett overetage.
ikke under en milion og formodentlig op mod 1,4 af slagsen.
Måske fik jeg ikke forklaret det ordentligt.

Jeg ønsker en pris på at få pillet de to lag tag af og få fjernet spærene. Efterfølgende mures der omkring 1 meter oven på eksisterende ydermur og der etableres ny flad tagkonstruktion (med let ensidet fald 2%?? )

Rettelse til første linje i første indlæg - tømrermestre. :o)

/Martin
Det var da en ualmindelig dårlig ide.

For det første kan jeg ikke fordrage de der nybyggede funkishuse.
Og for det andet ved jeg ikke hvad det koster. :o)
Og for det 3. ville det være en umådelig dårlig investering.
Men bortset fra det så held og lykke med projektet.
et forsigtigt bud er vel mellem 1500 og 2000 kr pr kvm inkl moms. Men det er meget svært at give en pris du kan bruge til noget uden at få lov at se huset, og regne et tilbud til dig.

200.000 kr kan du ihvertfald ikke få det lavet for.

http://www.lyrk.dk
Annonce
Et forsigtig bud på små 300.000 er da et godt bud.. Det er også kun for at have et tal at forholde sig til og måske ligge 20-25% oveni for at nærme sig den sikre side.

Så foreløbig tak for bud og diverse personlige meninger :o)
Umiddelbart vil jeg mene at 300.000,- er meget realistisk, hvis vi kun snakker taget, og der ikke skal nedtages gamle lofter osv... i forbindelse med at den gamle tagkonstruktionen skal nedtages, disse lofter hænger jo i de eksisterende spærfødder, så kan ikke sådan lige bevares, hvis hele tagkonstruktionen skal væk.
Du må vist hellere komme med en forklaring der fortæller lidt om dine planer indvendigt i huset!

Vil du beholde de eksisterned elofter i den eksisterende højde, altså uændret indenfor, eller skal de hæves op så de kommer lige under det nye hævede tag?

Hvis du vil hæve lofterne så kommer der en række følge omkostninger der ikke er med i de overslag du ellers har fået! Nemlig at du nok kommer til at skifte hele din el instalation.... Og det koster jo også en del.
Omvendt kan du jo glæde dig over at et ny ttag bliver med den nye standard indenfor isolering og dermed en bedre varme økonomi....

Men du skriver om forskellige nadre projekter som udvendig isolering osv... samen med tagt vil det hele jo løbe op.. og inventaret er ikk ehelt nyt! Så prøv at overveje om den total økoniómi du kommer frem til, altså prisen for huset, taget, ydervægene, udskiftning af køøkken og bad og måske vinduer... et nbudget der indeholder det du formodentligt vil lave de kommmende 10 år.... Se havd det løber op i og overvej så om det er en pris der svarer til dine forventninger og området som sådan...

Jeg lavede selv samme regnestykke over "brugte" huse og kom frem til at jeg valgte at bygge nyt..... Det har jeg på intet tidspunkt fortrudt :-) Men ja det er alle pengene på en gang.. husk også på at renten er rimelig lav i øjeblikket... så måske ikke det dårligste tidspunkt :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej koluda og Njord. Jeg tænkte nok at jeg manglede nogle detaljer ;o)

Hele dette projekt er stadig kun på overvejelses-stadiet. Vi har ikke købt huset (endnu) da vi lige vil have lidt mere styr på om pengene kan række.

Planen er at hele taget, inklusiv lofter, skal pilles ned. Der skal laves nyt el i hele huset, nyt køkken, nye badeværelser (måske ikke på en gang) opfyldning af krybekælder (under stue og køkken) og derefter støbe nyt gulv med gulvvarme osv. dvs. den helt store tur..

Jeg spørger til taget, da jeg ikke har prøvet denne situation før. De andre dele i en husrenovering har jeg været igennem før, så der har jeg lidt mere styr på hvilke beløb der skal afsættes til dette.
Med i tankerne er også at tage 3 måneders orlov fra jobbet og lave så meget som muligt selv (minus tag). Vi vil have i omegnen af 1 mill. til renovering.

Mht. at bygge nyt kontra renovering af hus, så har vi tænkt meget over det og det kunne være rigtig fedt med et nyt 0-energi hus. Problemet er bare beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed. Af postnummeret kan du se at vi er "by-mennesker" og det har vi svært ved at give slip på. Der er stort set ikke nogen byggegrunde i de områder hvor vi gerne vil bo.
En anden faktor for os er skoledistrikter, da vi inden for nogle år har børn der skal begynde i skole.

/Martin
Hej igen.

Jeg forstår udmærket at man gerne vil bo i et eller andet kvarter... Og det dermed reducerer / ændrer mulighederne.
Men I kan overveje om ikke der er et hus i området der reelt er langt RINGERE end det i kigger på... og så overvejer økonomien i at købe, nedrive og nybygge....
http://www.bolius.dk/alt-om/byg-nyt-hus/artikel/riv-gammelt-hus-ned-og-byg-et-nyt/
Det ses flere og flere steder at det er den "rigtigste" løsning når der kigges på total økonomi og hvad man ender med at få ud af det... overvej også forskellen på salgsværdien af et hus der er nybygget kontra et der er renoveret over en periode.....

Valget er naturligvis jeres... men jeg er sikke rpå at med ny tagkonstruktion, nye lofter, renovering af indervæge, nyt køkken nye badeværelser... Så kommer i til at skulle lave en del selv hvis det er millionen der er grænsen.... Husk lige at checke vinduer og døre inden i slutter budgetlægningen!

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis