Pris på ændring af tagkonstruktion

Hej LDS-ere (og tømmermestre)

Går lidt med overvejelser om et andet hus - Og hvad der dertil følger, så som total ombygning af huset..

Link til hus:
http://www.nybolig.dk/maegler/pages/property-presentation/property.action?caseno=7215&shopno=106164

Er der nogen der vil kunne give et skøn på hvad det vil koste at rive hele tagkonstruktionen af ovenstående hus, mure op til "kiphøjde" og smide et fladt tag oven på, så huset kommer til at fremstå som et moderne funkishus.
Den nye tagkonstruktion skal være lukket udefra og isoleret - Lofter osv. skal ikke være en del af prisen.

Facaderne tænker vi at isolere udefra og få pudset efterfølgende. Dette skal heller ikke med i prisen, kun taget.

Det jeg er interesseret i, er et realistisk prisleje. Snakker man 200.000,- eller skal man nærmere regne med 400.000,-

Ser frem til at høre fra jer.  Der er sikkert relevante detaljer jeg ikke har fået beskrevet. Bare spørg, så skal jeg svare efter bedste evne

Mvh. Martin

Hej LDS-ere (og tømmermestre) Går lidt med... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når du kommer nærmere projektet er du meget velkommen til at ringe til mig på tlf 29 88 69 99, eller evt tage et kig på vores hjemmeside www.spaetten.com . Vi har rigtig mange kunder i Odense, og netop tagrenoveringer og renovering generelt er vi rigtig gode til. Held og lykke med projektet.

http://www.lyrk.dk
Hej Njord

Du har helt ret i dine betragtninger og vi er også godt klar over hvor tåbeligt det i bund og grund er. Man kan få et rigtig fedt nyt hus med en god bellighed til den pris - bare ikke i byen.
Der skal iøvrigt også nye vinduer og døre til ;o)

Naveren. Som nævnt, så er vi langt fra at realisere dette projekt, men du har fra starten været i mine tanker.

/ Martin

Man skal ikke ALTID være rationel... Men nogen gange har man godt af at få rystet lidt på fundamentet.....
Og det lyder som om I VIL bo i det område... Og det har jeg helt sikkert respekt for.....

Vi må jo høre om projektet når det startes op.... Og gerne lidt om hva der er budgeteret og om det holder :-)
Men når det er sagt så kan et budget jo også være rart at komme med når man skal forhandle pris.. og ikke mindst når man skal checke om belåningen kan laves til rimelige renter og vilkår.. det vil jo være surt hvis kreditforeningerne ikke vi belåne højere end den bliver i forhold til handlen.. og der ikke ken askbes rum til ombygningen (medmindre det er penge der er kontant i baglommen.... ) 

Kiggede lige billederne igen.. og ser at huset ligger helt ud til vejen...  Og så er der en alarm klokke der ringer, iforhold til at lave bygningen højere... Der er en række regler omkring højde på facade iforhold til modstående skel osv osv.. Så check lige med lokalplan og ikke mindst teknisk forvaltning at I rent faktisk vilkunne få lov at lave jeres projekt... ellers risikerer i at komme til at stå med huset som det er nu.. og kun kan renovere indvendigt....  Check lige også om der er "plads" til at I kan få lov til facade isoleringen og den renovering det giver... hvis i skrider ud over skel kan I nok ikke forvente at få lov....

 MVH Njord


MVH Njord
Nu begynder det at blive lidt interessant.

For den ændring af huset du har i tankerne tilfører ikke huset værdi. Altså rent pengemæssigt. (Det er blot forandring som du godt kan lide!).

Men skal der være økonomisk sammenhæng i tingene så skal du lave en regulær overetage. Den kan måske laves for 10.000 kr/m2 og siden sælges for måske 15.000 kr/m2. Altså en mulig fortjeneste på 700.000 kr. (På et tidspunkt) :o)

Et andet problem for dig er at huset er alt for godt, det fejler vist ikke noget. Det ville jo være noget smartere at finde en gammel rønne/håndværkertilbud i området. Og modelerer om på det.

Men som njord så rigtigt siger. Hvis du kan lide moderne funkisstil så byg dig et hus du kan lide.
Hpox - Jeg kan godt se din pointe i det med overetagen. Men vil det ikke gå ind og overskride bebyggelsesprocenten? Grunden er 600m2 og bebyggelsesprocenten er 30% i området. Det giver en grænse på 180m2 og det er vel uanset om det er i et eller to plan?
Det er hvertfald sådan at jeg mener at have læst reglerne, men jeg er da ikke 100% sikker..
Annonce
Jow, det er rigtigt.
Det er sådan det skal forstås.
Det havde jeg overset.
Uanset hvor smart din overbygning bliver, så er resten stadigvæk et gammelt hus fra '55. Vinduerne og dørene dur ikke og decra-taget er 15 år gammelt (godt nok vil du hive det af, men du har jo lige betalt for det!) Huset er pudset - det huer mig ikke. Hvilke sten er der bagved? Du skal bruge flere penge end overbygning, køkken og bad koster - mange flere. Desuden vil det hus stikke noget ud i kvarteret på den søde lille stikvej. Næ, find du et ude i Nøglens kvarter eller lign. og hyg dig for de penge du sparer. Og det er ikke et surt opstød - men lidt realisme

 

Det ligner et dødsbo eller en pensionist der er flyttet til mere alderssvarende bolig. Smid et bud på 2 mill og se om de tager det. 2,7 mill + 1 mill i renovering? Lyder som dårlig investering...

Du ender med en m2 pris på over 25.000.
Tak for svarene. Jeg fik vist svar på mit spørgsmål - en indikation af prisen på ombygningen + en hel masse anden inspiration og andre problemstillinger at have med i overvejelserne.

Vi må se om vi har mod på at gå i gang med sådan et projekt - Det vil tiden vise :o)

/Martin
... men det er dælme et hyggeligt kvarter

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis