Utæt vaskemaskine, evt. bundslange.

Hej allesammen.

Jeg fandt forleden ud af at der var sjask vådt under vores vaskemaskine, men dog ikke så meget at det er løbet ud på gulvet og har været synligt.

Efter jeg har rodet en del med det, og har fundet ud af vandet kommer ud ved bundslangen, vil det bare ikke blive tæt, og for mig ser det ud til at det kommer ud oppe hvor slangen er sat på karet.
Jeg har flere gange haft slangen taget af oppe på tromlekaret, renset det af og det hele, men der kommer stadig vand ud når den vasker.

Jeg så tilfældigvis inde på en reservedelsside, at de anbefaler man køber noget "lim" når man køber en ny bundslange.

Er der nogle af jer der har erfaring med om sådan en slange skal tætnes med en form for flydene pakning for at kunne blive helt tæt?

Håber i kan hjælpe mig her.  For jeg har ikke rigtig lyst til at invisterer i en ny vaskemaskine pt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Normalt er det ikke nødvendigt med lim eller flydende pakning for at få bundslangen tæt..

Prøv af tage den helt ud og tjek at der ikke er en skjult revne i en af folderne - den bevæger sig MEGET unde centrifugering..

Men det kan måske ogsp være at vandet kommer længere oppefra og løber ned af karret, og så drypper ved slangen..

Hvilken maskine er det ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej kamb, og tak for dit svar.

Jeg vurdere at vandet kommer ud helt oppe omkring spændebåndet.

Slangen er våd oppe rundt i kanten, og det løber så derefter ned af slangen.

For mig ligner det at vandet løber op og kommer ud oppe ved karet, altså at det løber forbi spændebåndet, bare inden i slangen, hvis du kan følge mig?

Næste trin var at få fat i et ordenligt spændebånd, (det der sidder nu er sådan en man klemmer sammen med en tang for at løsne)

Jeg har set på andre modeller der sidder spændebånd man skruer sammen.

Jeg har haft slangen af, og den ser rigtig fin ud, så jeg skulle ikke mene den fejler noget, og som jeg også har skrevet længere oppe, løber vandet ud oppe ved samlingen mellem Kar og slange så vidt jeg kan se.

Det er en bauknecht WAS 4350

Hej,

Det er godt nok ikke normalt at det giver problemer der..

Men hvis alt er som det skal være og det bare er utæt, så kan du godt forsøge med "limen" - Det er noget der var normal brugt da karret var emaljeret stålkar - de var ikke helt jævne i overfladen.

Alternativt kan man jo prøve at skifte slange og spændebånd - men det koster jo lidt..

Er maskinen med rustfri kar eller plast ? - og er det evt. to-delt på midten ?

Jeg har set mange plastkar, primært zanussi, som er samlet på midten, og de bliver utætte i samlingen, dem redder man ved at pille hele karret ud, skille det ad og lægge en stribe sanitetssilikone rundt i rillen sammen med pakningen..

Du kan bruge dette :

http://www.skiftselv.dk/p/Hjælpematrialer/Diverse/518531/1b426fff-15ad-46c9-8146-46697d8d3856


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis