Jernstolper og jerndrager ??

Hej alle sammen!

Vi har købt et nedlagt landbrug (I Kirke Såby nær Hvalsø) og er i gang med at rydde en del af den ene stald, og gøre klar til ny hestestald.

I den forbindelse har vi brug for at finde ud af hvor man skaffe følgende ting.

Mon der er en af jer som har gode ideer eller anbefalinger?

Jerndrager til at sætte over nye åbninger der skal laves i ydermuren. Der skal bankes hul til 2 nye åbninger der måler ca. 1,2 m. i bredden.

Jernstolper til at sætte i stedet for et antal af de træ-stolper der p.t. holder loftbjælkerne, da flere af disse er i meget dårlig stand :-) Vi har brug for 10 af disse stolper.

Jeg havde tænkt på at finde en smed og høre ham om en pris på jerndrager og jernstolper - men er ikke sikker på om det er måden af skaffe dem på.
Jeg kunne også rigtig godt bruge en anbefaling på en god smed, hvis det er måden.

Grus
Vi har banket det gamle stald-gulv op, og skal have støbt nyt gulv. Jeg har hørt mig frem til at måden at gøre det på, er at blande cement og grus.
Er der nogen af jer der har en anbefaling til hvor jeg kan købe grus til en god pris. Det er muligt jeg selv kan hente - men måske er levering en bedre løsning.

På forhånd mange tak for input og gode råd

MVH
Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er det altid godt med et par billeder...

Af hensyn til dine åbninger på 1.2m, så bruges her ståltegl og ikke jerndragere.

Dine træstolper kan med fordel skifes ja, men måske kan du også fjerne de fleste af dem, hvis du lægger en jerndrager under dem, også et par stolper under disse.

Kan hurtigt afklares med et par billeder hvis det er.

Af hensyn til dit gulv, så kan det dårligt betale sig at lave betonen selv, men vil du gerne dette, så laves det i cemtent - grus - sten i blandingen 1-3-5

Kender en vognmand i Fjenneslev som kan levere grus og sten billigt, hvis ikke du vælger at købe færdig beton.
Hej Rene,

Tusind tak for hurtigt svar Indsætter lige et par billeder.

Jeg tror egentlig løsningen med at fjerne alle træstolperne og så blot sætte et par enkelte jernstolper, vil fungere udemærket - men gode ideer er mere end velkomne

Vedr. ståltegl og stolper - det er vel hos en smed at man kan købe dem ikk?
Kender du (eller måske andre herinde?) en smed der er dygtig og har gode priser?

Vedr. beton til gulvet - jeg har faktisk allerede købt 25 sække cement , men hvis jeg nu vælger at gemme det til en anden god gang, og så køber færdigblandet beton, har du da et sted du kan anbefale mig at købe det færdige beton?

Hvor meget skal man forvente at bruge til en gulv i et rum der er ca. 50m2 ?

MVH
Thomas
Jeg ville uden tvivl fjerne de fleste af disse stolper, også lægge en drager op på tværs under eller over dem.

Jep, det er en smed de skal købes hos, kender en i Sorø som normalt levere til mig, han er til at stole på, og levere nogle rimelige priser.

Okay, så skal du bare bruge det hvis du er frisk på at blandet det selv.

Du skal bruge ca. 1.8 m3 grus og 3.1 m3 sten til de 50 m2 gulv, hvis du lægger ca. 100mm beton.

Det kan man sagtens klare selv, man skal bare have adgang til et par store blandere, og et par gutter der giver en hånd med, ellers går man død i det, og tager af erfaring her, har selv blandet og støbt de fleste af de ca. 150m2 gulv der er støbt her i huset.
Hej igen,

Jeg må byde på pizzaer til et par af vennerne og have gang i beton-blanderne

Kunne jeg lokke dig til at sende mig en besked med navn (måske nummer) på smeden du kender i Sorø og ham vognmanden du kender der kan levere grus?

Tusind tak og rigtig god aften.

MVH
Thomas
Smid mig en mail på rene(a)koluda.com

Så sender jeg dig lige tlf. nummer til begge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis