Armeringsnet i indkørsel

Jeg skal igang med at lægge en stor indkørsel med 40 x 40 fliser. I den forbindelse vil jeg naturligvis gerne undgå hjulspor.

Mit spm. går på om det kan svare sig at investere i et armeringsnet for at undgå dannelsen af hjulspor?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav et comprimeret underlag af stabiltgrus derover et geotextil og et lag sand

Armeringsnæt gør ikke megen gavn men ruster rimeli hurtigt op.

tveskæg

 

Armeringsnet gør ikke den store gavn, med mindre den er indstøbt i beton.

Vil også mene du kan klare dette ved at lave en god opbygning under dine pliser - 250 mm SG og afretningssand. Søg evt. på IBF's hjemmeside- de har nogle gode vejledninger på området.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Du skal endelig ikke bruge armeringsnet.....

Vigtigst af alt er at jorden under stabilgruset os er fast og ikke muldjord, mange graver bare ud til 25 cm. stabilgrus og så lidt brolæggergrus og så kommer der kørerspor et lille år efter.........

Men hvis du har fast bund 35 cm. nede så er det fint med 25 cm stabilgrus ( byg det op af 2 gange) 3 cm brolæggergrus og så husk at bruge en flise/sten der er min 7 cm. tyk

RKC
8 cm. betonsten, 3 cm. afretningslag skal principielt minimeres ( det er her køresporene kommer ), 19 cm. stabiltgrus, 20 cm. vasket sand/bundsikringsgrus
Afvanding/fald min. 25 ‰, så vandet kan komme væk. (fald i hvert lag)
Sørg for god komprimering med pladevibrator og lav en god kantstøbning der holder på belægningen.
6000 kolding = ler, få lavet en god bundopbygning, så kan det holde i mange år.

8 cm. belægningsten
3 cm. afretningssand
19 cm. stabiltgrus
20 cm. vasketsand/bundsikringsgrus.

God arbejdslyst...
Belægningssten ligger dårligt på fiberdug. fugerne fyldes kun oppefra, hvis de ligger direkte på sandet bliver det vibreret op mellem stenene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis