Højtalere fra computer systemer

Man højtalere fra computer systemer har et jack (eller minijack) stik som sættes direkte til en controller/sub ved computeren. MEN

Kan jeg tage højtalerene fra disse computer systemer og sætte direkte til mit surround anlæg i min stue? klippe jackstikket af og blot sætte de to ledninger i højtaler udgangen på min forstærker?

På samme måde vil jeg gerne vide om jeg kan gøre noget ved en sub fra en computer.

Grunden til dette er at man kan købe OK lyd til en computer for ca 400 kroner (2.1) mens et ok lyd til hifi systemer koster mindst 1000 kroner

På forhånd tak for hjælpen :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Njah...

Hvis det er aktive højttalere kan de ikke kobles til højttaler udgangen på din forstærker, de kan så kobles på en "line out" udgang is tedet for.
Hvis det er passive højttalere (uden indbygget fosrtærker så kan de kobles på højttaler udgangen på en forstærker

Og så får man ikke meget god ly for 400 elller 1000 kr i in verden, med det var jo ikke det spørgsmålet gik ud på ;-)

/Hideout

 

Hideout ->

Tak for svaret, og med hensyn til lyden.... I dag sidder der to stakkels højtalere fra Aldi som kostede 79 kroner på tilbud som baghøjtalere, så det kan kun blive bedre :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis