kølekompressor

Hej jeg har en kompressor som skaber i kulde i et kølerum ca 5 grader og et fryserum ca -19 olien er castrol sw 32 ismatic og mediet er R134a kompressoren er af stempeltypen hermetisk m sugegaskølet vikling
lige nu skaber den ikke meget kulde den skaber sig istedet den kokser til på ventilplader og laver snavs på oliefilter selvom jeg skifter olie hver 100 timer mister den pusten efter 400 timer skal så have ny oliepumpe stempler ventilplader osv den lugter surt og der er sort snot i bunden af sumpen
er der nogen som kan hjælpe mig?

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Uden at kende olien, så vil jeg hælde til den som synder..

Som jeg husker det, skal olien være vegetabilsk til R134a.. Men tjek det evt. med kompressorfabrikanten..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeps, det skal være esterolie, hvad det så end er for noget. Men i hvert fald ikke alm kompressorolie som man brugte til freon 12.

Med venlig hilsen
ktm

 

ester olie er en syntetisk olie
olie består af kulbrinter ligesom sukker altså CH for bindelser i forskellige bindinger
vi ønsker kun "sukkerbindinger" i vores olie.
dertil tilsættes kemikalier med bestemt egenskab (additiver)
nu har vi en olie med helt bestemte egenskaber som er meget ensartet.
jeg vil tilbage tit R22 og 12 der kunne man næsten hælde vand i anlægget u at det gjorde noget.
er der nogen som har hørt om kinesisk freon kvalitet?for det kunne osse være freonen som spalter på en varm overflade så har jeg frit clor nu mangler jeg bare en lille smule fugt så der der saltsyre HCL
Håber experten kommer forbi

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Naarrhh Nemo, vand i et R12 anlæg har nu aldrig været en særlig god kombination! I hvert fald i i AC anlæg på biler!

Med venlig hilsen
ktm

 

Problemet med vand i systemet er vel primært at det fryser til i enden af kapillarrøret, så systemet er blokeret..

Men ja, R12/22 - Var bedre til at transportere evt. vildfaren olie tilbage til kompressoren..

R600 fungerer også bedre end R134a, men alle de regler for en dåse lightergas.. :-(

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis