Bil hyler ved start

Hej . Min bil er begyndt at hyle lige efter jeg har startet den. Og nu er der indimellem ingen motordrejninger, men kun hylelyd (så ingen start i forsøget). Hvis jeg så slukker tændingen og forsøger at starte igen, starter den oftest motoren, men hyler så igen ½ sek. efter start. Hvad er probemet. Hvis jeg nu slet ikke kan starte har jeg jo et problem
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skift drivremmen til gen servo og vandpumpe

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

fuck nej det er koblingen på startmotoren pinionen på st motor skal gå i indgreb med svinghjul ved start attemt
check at batteri er ok
derefter afmonter startmotor og se om du kan lure fejlen hvis du har et batteri som du kan tilslutte så kan du se om den skyder pinionen ud

Kun 100% er godtnok

du kan finde en startmotor på et hug til 500-1000dkk
jeg har en fejlfri til T4 du må få

Kun 100% er godtnok

Er det mig, der har overset noget? Men hvilken bil er det vi hører om??

Med venlig hilsen
ktm

Hej og tak for svar. Hov ja, bilen er en alfa romeo 146 2.0 ti quadrifoglio fra 1999. Jeg prøver at tjekke batteriet, men når den trækker motoren rundt virker det ikke som om den er besværet, den giver bare et hyl ½sek begefter. Og nogle gange hyler den kun uden at trække motoren rundt (er blevet hyppigere ca. hver 5 gang)
Tak for tilbudet med startmotor, men hvad er en T4. Hvis det er startmotoren ser det ud til den skal have 1,14kw til 2.0 motorer til denne model.
Annonce

Det kunne jo være din starter, der ikke går i indgreb, hvis starterdrevet er defekt/går stramt...

mvh jens

Så må jeg hellere skifte starteren, det må være den der fejler. Jeg har nu læst lidt på nettet om renovering af starteren 400kr, men en ny skulle bedst kunne betale sig ca. 1300kr, på trods af prisen. Er den svær/bekostelig at skifte?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis