Afslutning hardie plank

HI Guys

Jeg skal til og igang med montering af gavlbeklædning med Hardie plank. Med et spørgsmål tilfølge.

Lægterne til beklædninger går ud over hus muren, istedet for at stå på muren.
"se billede"

Dette vil medføre at der vil bliver luft mellem husmuren og planken, hvordan kan det lukkes pænt af.

Hvilken type dryp næser er det muligt at få, til over og under vinduerne.

Thanks Guys

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
monter et stykke planeternit eller et lille stykke tilskåret hardieplank der sidder en halv til en hel cm oppe under det nederste brædt. Husk dog der skal være noget ventilation, så en luftspalte på en 5-10 mm vil være at foretrække.

i din lokale trælast kan du få noget tilbehør som drypnæser, hjørner, osv osv til hardieplank og eternit.

http://www.lyrk.dk
Ærlig talt.
Hvor tit skal jeg sige det?

Her i anno 2011 findes et utal af hjemmesider. Og osse en hjemmeside der omhandler Hardieplank.

Gå dog ind på den side og find de detaliløsninger du har brug for!

Og hvis den ikke findes så spørger du her. :o)

Det er mig en kilde til stadig undren at GDS-ere stadig tåger rundt uden at kende produktet og de løsninger der normalt findes på importørens eller producentens hjemmeside!!!


Hejsa.

 

Takker for de gode råd.

 

Hpox: Nu skal det siges at den løsning jeg har brug for, hverken er beskrevet hos Hardie eller Ivar plank. Så jeg vil mene det var berettet spørgsmål

Men det er jo osse det jeg siger: Hvis løsningerne ikke findes på leverandørens hjemmeside så spørger du her.

Men du spørger bla.:
"Hvilken type dryp næser er det muligt at få, til over og under vinduerne."

Og der findes tonsvis af info på Cembrits hjemmeside.

Montageanvisning, afslutningsprofiler, tilbehør, "find selv på flere" :o)





Hpox : du trænger til en porter og et stykke marcipanbrød, så du kan løsne lidt op. Du behøver ikke være sådan på nakken af folk, det er weekend.

http://www.lyrk.dk
Annonce


Sheriff mener Hpox: jeg er sikker på du er temmelig vidne inden for dit felt og det er jeg inde for mit felt "lastvogns mekaniker"

jeg spørger fordi jeg er usikker, og vil gøre det rigtigt første gang. Lige som der er mange kunder der spørger mig om råd om bil, selv om det står i instrustions bogen. 

Lad venlist være med at besvare/kigge på de fuldstændig ublu spørgsmål jeg har. hvis det er den tone du lægger for dagen. 

Porter: Pu-ha.
Marcipanbrød: God ide.

Skrevet af hpox på 04 sep 2011 11:12
Porter: Pu-ha.
Marcipanbrød: God ide.


Så kan du jo skifte porteren ud med en god highland single malt - ikke under 12 år - og hellere 15 eller 18 år gammel.

Er den rigtig god kan du ikke lade være med at smile og tænke positivt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Uanset drikkevarenes art så tænker jeg ALTID positivt.

(Bortset fra Bilkas Budgetrødvin jo - den er godt nok for ring')
Æhh - hvorfor var det nu, at du bruger hele lægter og ikke lister til montagen? Du kan komme ind på en minimumsafstand til bagvæg ved at bruge lister istedet eller save lægterne op som f.eks. klemlister. Hvis den gamle beklædning er trukket tilbage fra murkronen, kan du jo beregne tykkelsen efter kanten

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis