Ecobatt ruller til krybekælder, eller?

Er 145 mm Ecobatt til isolering af 70 m2 krybekælder et ok/egnet valg.

Der isoleres mellem strøer c/c 80 cm opbundet med kobertråd.



 

Alternativet er Isover.

/Mulle


 

 

 

Er 145 mm Ecobatt til isolering af 70 m2... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor er det en kobbertråd du har anvendt til opbindingen?
Er det mest almindelige ikke en galvaniseret jerntråd der opsættes med fraftige klamper??

MVH Njord.

MVH Njord

Skrevet af Pizzabager på 12 sep 2011 19:55
Du er heldig du kan komme ned i din krybekælder..

Vores hus har krybekælder under en del af huset, dvs der er nok under det hele men en del af huset er den for lav til at krybe i.

det ville jeg rigtig gerne ned og fixe, men der er ingen nedgang, hvad gør man så.


JA hvis der ikke er nogen nedgang/indgang så må du jo etablere een.
Det kan klares fra en kælder hvor du laver et passende hul, du efterfælgende kan kamuflere med nogle låger, så det ligner et skab .-)

Eller du må save en lem i gulvet..... Hvis du har tæpper på gulvet kan det være en OK løsning... det er jo ret sjælden du skal i krybekælderen...

En anden løsning er at du laver en adgang gennem soklen, men det er lidt mere voldsom løsning..... Om den så skal sluttes af med en genopmuriung af soklen.. eller der akl en luge i.. ja valget er jo dit.

MVH Njord


 


MVH Njord
Det er helt klart lærlinge arbejde...
Så slemt er det ja...
Ud fra ovenstående ken jeg regne ud at der ikke er tale om voksenlærlinge med brede skuldre...

Nej opgaven er ikke misundelsesværdig... men dejlig når den er gennemført :-)
Iøvrigt er efteråret en god tid at få isoleret loftet.. ikke sommerens hede og endnu ikke for koldt.....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 12 sep 2011 20:25


JA hvis der ikke er nogen nedgang/indgang så må du jo etablere een.
Det kan klares fra en kælder hvor du laver et passende hul, du efterfælgende kan kamuflere med nogle låger, så det ligner et skab .-)

Eller du må save en lem i gulvet..... Hvis du har tæpper på gulvet kan det være en OK løsning... det er jo ret sjælden du skal i krybekælderen...

En anden løsning er at du laver en adgang gennem soklen, men det er lidt mere voldsom løsning..... Om den så skal sluttes af med en genopmuriung af soklen.. eller der akl en luge i.. ja valget er jo dit.

MVH Njord


 


tjaa jeg har overvejet at lave en lem i gulvet, men det eneste sted vi har tæppe på er lige foran hoveddøren hvor der er mindst krybekælder, der er omkring 30-40cm har jeg kunne måle mig frem til med en tynd metalstang ned langs radiatorrør, men på de 30-40cm er der jo også strøer og 70mm isolering, så det er næppe til at krybe under der.

tror ikke det har været meningen der skulle være en rigtig krybekælder, det er kun fordi grunden hælder, så der er høj sokkel ved stuen(hvor der også er høj krybekælder efter hvad jeg kan se, ca 50-80 cm) og sokkel i jord højde den anden ende af huset, hvor der ikke er noget særligt krybekælder..

måske man bare skulle smide et tykt tæppe på der hvor kulden er, så er problemet da løst midlertidigt.

jeg tænkte også på om det måske var muligt at tage et stykke af parketgulvet op, det er fyrretræs parket på strøer, men ved ikke om det kan sættes sammen igen uden det kan ses for meget, eller om der overhoved er plads nok til man kan få not og fer fra hinanden.
Annonce
Man starter med en plan og tilpasser undervejs.

Startede med tanken om ruller i isover/ecobat eller batts i ecobat - men efter input herfra forummet blev det flexibatts. At bruge det planlagte var helt hen i vejret - hvilket var bedre at erfare bag en computer end i en krybekælder :-)

Kobbertråd var i forhold til hvis der var fugt. Men det var knastørt - så det blev alm. vindseltråd.
Der er ikke gennemtræk i krybekælderen - den er ventileret a la et loftrum - så ingen vindafdækning.

/Mulle

 

 

 

Selvom der ikke er træk, ville vindafdækningen stadig have haft en effekt, men så sjovt er det heller ikke at efterisolere en krybekælder, så kan godt forstå man måske er fristet til at springe vindspærren over.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis