lave huler i Bondesten? værktøj?

Hej skal anlægge indkørsels og vil gerne lave nogle nedgravningsspot i nogle af bondestenene.

Denne: http://nordlux.com/Nedgravning-76.aspx?ProductID=96400034

Har kigget lidt og kan se der findes noget der hedder en hulsav men hvilken type kan klare denne opgave og hvor kan man anskaffe dette stykke værktøj billigt.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop det l...

Hvad vil du opnå?
Imponerer naboerne, efterligne en runway eller bare oplyse nattehimlen i al almindelighed?
Der findes ikke noget værre end lys der kommer nedefra.

Stort set samtlige Hitchkocks gyserfilm baserer sig på det princip. Nedefrakommende lys er simpelthen uhyggeligt, skræmmende og i den grad uægte.

Fordi man kan købe 3 lamper på tilbud i XL-byg er der jo ingen grund til at gøre det!!!
Nu var det jo ikke din mening om hvorvidt du syntes det er pænt eller ej. Men hvordan arbejdet udføres
Bare forde du ikke kan lide noget er det jo ikke ens betydende med at ændre ikke må syntes det. Jeg ville ikke selv lave det hjemme ved mig selv forde det ikke vil passe ind, men har set flere steder hvor det faktisk giver en ret fed efekt.
De bør du søger kan du købe i de fleste byggemarkeder.men de er temmelig dyre. Du kunne også høre den lokale stenhugger om han kunne bore dem for dig. Mvh Nicolai.
Ja det nok billige at få det gjort ved en fagmand skal jo kun have hul i 8 stk cirka...

selve lampen lyser ikke opad men ud til siden så man kan se at her er kanten. så det ikke lodret lys men vandret lys..

har nemlig en pæn stor indkørsels så den bliver mørkt om aftenen så kunne det være rar med noget belysning så man kunne se hvor kanten er.
Vær lige opmærksom på, at sådan en 1,1 W lysdiode ikke giver megen lys. Det blive stort set kun lampen selv, der lyses op - altså svarende til en slags "ledelys". Du får ikke meget af området (indkørslen) lyst op.
ja det det har du så ret i...hmm må lige se produktet live ved en sælger...kunne være fedt hvis vi kuinne starter en tråd hvor man kunne se hinandens indkørsler...så kunne man få inspiration
Annonce
På en offentlig tilgængelig hjemmeside må man ligge øre til lidt af hvert.
Osse de meninger man ikke kan lide! :o)
Hpox : det er ok alle har en mening og en viden de kan dele...jeg skriver jo for at få input om det så er negativ eller positivt så det stadig input...men ja giver ikke ret meget mening med 1.1w lyskilde... men har nogle af jer en pæn indkørsels de vil dele...søger inspiration til at få anlagt min så praktisk og pænt som muligt.
En 1w lysdiode i neutralhvid giver ca 87 lumen. Til sammenligning giver en 5w halogenpære 60 lumen
for at markere en kant, skal du op i højden. Blot 10 cm fra niveau kan gøre det. der findes spots indbygget i tynde sorte rør der lyser nedad. Men pas på fælden med LED - de giver ikke megen oplysning uden reflektor

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis