Huntonit, det rigtige valg ?

Jeg er kommet lidt i tvivl...
Jeg skal have paptag på brædder, herunder et ventileret hulrum og så et vindtæt lag ind mod isoleringen.

Til det vindtætte lag kan jeg bruge vindgips eller huntonit-undertagsplader, jeg hælder mest til huntonitten: ca halv pris af vindgips, god kvalitet og lettere at håndtere.

Mine spær ligger med 0,6 meters afstand, så jeg overvejer at droppe de her huntonit-clips... Er det forsvarligt ?

Vindgipsen vil nok være mere vindtæt end huntonitten.
Vindgips er mere diffusionsåbent end huntoniotten (z-værdi 0,4 mod 1,4) (Vægge og tag isoleres med ca. 400mm, træskelet)

Mine vægge er opbygget på samme måde med ventileret hulrum, kan man bruge huntonit-undertagsplader som vindtæt lag på facader og gavl ? (Importøren kunne ikke se nogen problemer, men måtte indrømme at de ikke havde megen erfaring med "lodrette undertage"

Kommentarer/indspark mere end velkomne...



 Henning, Lolland

Jeg er kommet lidt i tvivl... Jeg skal have paptag... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nårh ja jeg skrev det lidt tumpet, stilladset er i sig selv rigtig lækkert, men der er mangler noget, noget en fra arbs.tilsynet ville få ticks i øjet . Ikke fordi jeg selv skal være hellig
Lige et spørgsmål på denne gode gamle tråd: hvad ville I sætte huntonitten fast med på de lodrette vægflader? Søm, skruer, stifter...?

 Adam

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis