Den skrue, møtrik eller hvad pokker det nu er.. Mangler bare navnet!

Hej alle LDS'ere, 

Jeg pusler med en ide om kernelædergreb på min køkkenlåger, men det kræver en behæftelse af disse.  Læderet er indkøbt, det samme er de skruer / møtrikker som skal påmontores, men nej nej nej... Det ser herrens ud, når man kan se torx, stjerne eller det flade hoved som ville kunne ses udenpå lågen. 

Derfor... 

Jeg søger en skrue hvor der er gevind i, den skal være uden kærv i hovedet, men blot fin og blank - måske endda flad. Hvad hedder denne type matrik / skrue og kan den opstøves nogen steder?

Jeg ser frem til, at høre fra jer. God torsdag aften.. 

Morten

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med nogle små bræddebolte de får i rustfri .

Mvh Nicolai
jeg ville til hver en tid bruge rustfrie skruer til en sådan opgave.

Hvad med umbraco bolte, med linsehoved/buttonhead

Som jeg forstår skal der bruges læder stropper, kan du evt sætte skruen, og folde læderet over skruen, så hovedet er så godt som skjult?
Hurtige svar - herligt!

Vi er halvvejs. Læderstropperne bliver sat på som en løkke (forestil dig fingeren, når du bøjer den). Så hæftes den gennem begge stroppens ender. Der hvor fingeren rammer håndfladen samt enden af fingeren.

møtrikken skal ikke have nogen form for hoved, som der skal kunne skrues på, men blot et helt fladt hoved og så kan jeg stramme møtrikken på bagsiden af lågen.. Any ideas??

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Nu siger du bræddebolte Nicolai, du skulle vel ikke kunne uploade et billede som kunne vise mig det visuelt? 



Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Hej DK,

Jeg tror du søger en "blindnittemøtrik". Søg på google-billeder og se om ikke det er hvad du søger. De fåes både med gevind hele vejen igennem samt "lukket" hoved som du nok skal bruge. Du skal nok have fat i en version med glat krop, de kan også findes med sekskantet udvendig form, rillet osv. Der er typisk maskingevind indvendig så du skal også have en modpart og ikke bare en træskrue fra den anden side.

Dog har jeg ikke set nogle for kraven på hovedet er særlig stor så der sker muligvis det at du trækker hovedet gennem hullet i læderet! (Jeg har ikke meget forstand på læder). Ellers må du smide en skive under, men så er det snart pænere med en skrue...

Jeg tror nu en brædebolt bliver for voldsom, den har jo også en firkant, lige inden for hovedet.

Den ser sådan her ud:

Du skal måske have sådan en her, som jeg ikke kender navnet på, se den nederste ende, det er et lille rør, med indvendigt gevind, og så er der et lille hoved uden kærv.
Den på billedet er fra Ruko og bruges i låse.
Spørg i dit lokale byggemarked (nok ikke Silvan, Bauhaus og co.)


 

mvh jens

Flot arbejde Jens! Jeg vil sluks rende ned til min lokale låsesmed og høre om han kan anskaffe mig sådan en størrelse uden kærv, tak for hjælpen til dig og alle andre!!

Morten

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Tvivler på at de kan fås så korte at de passser til en skabslågetykkelse. Ruko skruerne. (Men måske kan røret afkortes)

Men hvad med galv. papsøm, som du vejner på bagsiden. De vil have det rette rå look til læderstropperne. :o)
Når nu du er inde på at bruge læder, kunne du kigge et sted, hvor de excellerer i den slags.
F.eks. her:

http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=Details&Item=1048

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis