Montering af Velfac vinduer med skum???

I forbindelse med tilbygning/renovering af vores hus, har vi fået installeret/skiftet vinduer til Velfac 200.

Jeg har lige konstateret, at alle vinduer/terrassedøre er monteret med skum og ingen karmskruer.

Er det korrekt/god faglig udførelse?

Det undrer mig, da jeg sidste år fik skiftet nogle af husets øvrige vinduer til Velfac. Endda af samme firma og der brugte de karmskruer.

Jeg tager naturligvis fat i håndværkerne i morgen tidligt når de møder, men har jeg noget at have min "kritik" i???

Foreskriver Velfac, at man SKAL bruge skruer/beslag før, at vinduer/døre er korrekt monteret?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på de i montage vejl. foreskriver en karmskrue i aluen, det er dog nogle år siden jeg har kigget i den.

Med det sagt ved jeg jo intet om hvad de har at skrue i??

korrekt montage eller ej, skal de nok blive siddende, velfac har dog deres fulde ret til at frasige sig ethvert ansvar når eks. vinduet ikke er monteret korrekt, hvis der skulle opstå nogle problemer..

Skummet har det jo med at blive porøst med tiden, så jeg ville da 100% anbefale at isolere med rock eller glasuld..

Vh Jonas

ps. når først vinduet er fuget, hvis det bliver gjort rigtigt, rykker det sig aldrig nogen steder.
Det er ikke korrekt at montere dem med skum... sikke noget sjusk!

Som tveskæg skriver vil vinduerne falde ud ved en ildebrand!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ved brand er de vel heller ikke meget værd bagefter?,
Annonce
Nå - håndværkerne forklarede, at der ikke rigtig var mulighed for at skrue vinduerne fast og de derfor havde valgt at skumme dem på plads. De var fuldt ud klar over, at det ikke var efter Velfacs foreskrifter og de står derfor inde for garanti i så fald, at Velfac skulle nægte at dække eventuelle defekter.

Får det på skrift inden regningen betales.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder ærligt talt noget søgt at påstå at skum er eneste udvej!

Hvad skal vinduerne fastgøres til?

Overvejede det samme, hvorfor jeg ringede til et firma, der producerer skum. De sagde det var en dårlig ide, fordi de små luftbobler skum består af, over tid nedbrydes, så vinduet vil falde ud.

Ved ildebrand vil vinduerne, når de kun er skummet fast, falde ud og kunne gøre skade på personer!

Det er set mange gange før. Skummet tåler ikke den ekstreme varme, der kommer ved brand.

Der skulle helst være en chance for at få familien ud af huset, uden at kunne få div. bygningsdele i hovedet! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis