Skifte sprog på PC

Jeg har købt en ny bærbar i Italien,hvor jeg befinder mig for tiden.Alt er selvfølge på italiensk,som jeg ikke er særlig stiv til.Det er lykkedes at få tastaturet til at skrive danske bogstaver,og de programmer jeg selv installerer er også på dansk.
Jeg har hørt at man på Bios,kan skifte sprog.Er det noget man selv skal rode med,når man ikke er computernørd? Hvordan gør man?Vil gerne have det skåret ud i pap.
Er der nogen der har egen erfaring med sådan noget?
Mvh.Lotte

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket styresystem er der på? er det win7 ultimate kan du downloade en sprogpakke. er det andre versioner af win7 er du nød til at opgradere eller købe en dansk udgave.
http://support.microsoft.com/kb/972813
BIOS'en hjælper ikke noget og man skal leve med tasterne... dog kan man få klistermærker der passer med det danske hvis man ønsker det.
Hej Kim
Tak for dit svar,jeg har været inde i Bios og kunne ikke umiddelbart se noget om sprog,så det jeg har hørt er åbenbart en and.Jeg tror nu ikke en sprogpakke kan ændre computersproget,så vi må se at blive bedre til Italiensk.Det vil vores venner her sikkert sætte pris på.
Mvh. Lotte

 

Det afhænger af hvilket styresystem du bruger? er det iOS(mac) eller windows(hvilken version) eller linux?
Hej Kim
Det er Windows 7 Home Premium,på en Packard Bell TK 85

 

Skrevet af juned6 på 02 sep 2011 07:36
Hej Kim
Det er Windows 7 Home Premium,på en Packard Bell TK 85

På det styresystem foretages valget af sprog under installationen og kan kun ændres ved at installere WIN7 igen. Så du bliver nok nødt til at købe en udgave med mulighed for at vælge dansk som sprog.

fase
Annonce
ok. der findes ikke en officiel måde at gøre det på i en premium udgave. du kan på nettet finde uofficielle måder.
Alternativt er en opgradering til ultimate http://www.microsoftstore.com/store/msstore/en_US/pd/productID.216649800
ellers skal man høre Packard Bell eller Microsoft om de kan ombytte den til en DK version
Det er for kompliceret for en pensionist,og for dyrt.Vi tager den udfordring det er med det italienske.Håbede der var en simpel løsning.
Tak for dine svar
Mvh.Lotte

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis