Oliefyr starter men ryger.

Nu er det sådan at vores oliefyr har været løbet tør for olie (ca 1 uge siden), vi har så fået olie på idag, og har haft en kamp med at få det startet, da vi så nu er for 20min siden fik det igang kommer der røg fra det, hvorfor går den det? den blev slukket med det samme på kontakten og der stoppet røgen også.

Både vores varme og vandt vand kommer fra den af, så hvordan forholder jeg mig lige nu?

Håber nogen kan give mig lidt svar 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dysen sandsynligvis ødelagt af snavs fra bundfald i tank!
Oliefyrsmontør ud med ny og ny indregulering....
Nu har du/i sikkert lavet en del starter, for at få luft ud, det kan godt have sprøjtet en del olie ind i fyret, og jeg vil tro at det er dette der nu skal brændes rent. Prøv og lad den køre i 10-15 minutter, og se så om ikke det stopper.

Skidt fra tanken, burde ikke kunne kommer der op, hvis filteret er monteret korrekt.

Mvh Thomas Hansen

som hansen 7717 skriver er det sikkert bare noget olie der er blevet blæst ind i brændkammeret som ikke er blevet forbrændt.prøv og start det igen og se om det ikke holder op i løbet af 10-15 minutter

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det kan muligvis også skyldes at forbrændingen ikke er ren pga der har stået lidt vand i bunden af tanken, som er blevet suget ind i brænderen. Normalt vil den have godt af, at blive luftet ud (udluftningsskrue på pumpehuset), hvis pumpen har trukket luft/snavs/vand ind, men det lader til, der til sidst kom gang i forbrændingen

Kan du åbne kedlen, så du kan lufte ud - her vil du ofte kunne se, at der er sprøjtet olie rundt, som ikke er blevet antændt og det er som tidligere nævnt det, der ryger. Derfor er det vigtigt at holde en pause og lade olien fordampe, hvis brænderen ikke kommer i gang efter mere end et par minutter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis