kymco bremse

hey når jeg bremser men forbremsen bilver caliberen ved med og holde trykket på bremsen, selv jeg slipper, hvad skal jeg gøre for at lav det? (Altså så den slipper trykket samtidig med jeg slipper)

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er bremsestemplerne der har sat sig og skal renses.
enden skiller du den ad. eller køber du en ny.

du piller bremse ågen af forgaflen go ud af skiven.
og skilder ågen ad og renser.

men du skilder det ad så ligger du stumper i rækkefølge.
så de er nemmere at samle.!
tusinde tak smil

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Når du har fjernet bremseklodserne og caliperen fra forgaflen så kan du jo bremse på bremsegrebet så kommer stemplet ud.
Bare put en masse toiletpapir omkring kaliperen og kig væk når du bremser så ikke bremsevæsken sprøjter op i dine øjne.

Hvis du har drænet for bremsevæske så kan du jo bare fylde det på igen.

Jeg har engang prøvet at rense en bremsecaliper hvor der var en del hvidt pulver af en slags under gummiringene så de pressede hårdt mod stemplet. Det kan være det er det samme på din.
Du kan for eksempel bruge en spids neglerenser i træ til at rensen rillerne med.

Det er ikke sikkert man kan få reservedele til en bremsekaliper.
Det stempel der sad i den bremsecaliper jeg skildt ad havde lidt rust mærker så jeg ville købe et nyt stemplet men de sælger vist ikke løse så brugte bare det gamle igen.

Også når du skal have bremsevæske på igen så sørg for at brug ny bremsevæske fra en nyligt åbnet beholder også må der ikke være luft i systemet så du skal lufte det ud til sidst.

Se eventuelt : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_bremser.php
scooter gris tjek lig mit nye link kymco bremse 2 ?????? i forum

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis