Justering af plæneklipper-karburator

Min plæneklippers motor er en Briggs & Stratton series 675. Jeg mener, at den får en alt for fed blanding, da den i kold tilstand kun kan startes uden brug af choker. Værre er, at den er umulig at starte, når den - efter at være kørt varm - har været standset i 10-20 minutter.  Først efter 2 timers afkøling kan den startes igen.

Har nogen en justeringsvejledning eller tips vedr. fejlen?

Erling S

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kaburatoren kan ikke justeres, men har du et stoppet luftfilter, giver det en for fed blanding.
Eller din Chooker kan være aktiveret hele tiden...

Jeg har lige lavet en plæneklipper, med en b&s motor, for en bekendt.
Den startede fint, når den var kold, men var den varm, var den helt umulig at starte.

En rensning af kaburator, og luftfilter ingen forbedring.
Der var fin gnist på tændrøret.
Som sidste forsøg, skiftede jeg tændrøret, nu køre den perfekt. (den havde kørt fint, med det gamle tændrør, indtil der kom problemer)

mvh jens


 


 


 


 

Tak for svaret.  Luftfiltret ser fint og rent ud, så det er næppe det. Tændrøret var under mistanke - for med røret ude og gevindet forbundet til stel har jeg ikke kunnet se gnisten, når jeg trækker hurtigt i snoren. Men da maskinen trækker fint, når først den er startet, så virker det jo. 

Men jeg prøver nu med et nyt tændrør, da det fik din maskine til at starte korrekt igen.  Hjælper det ikke, må jeg vist til at adskille og rense karburatoren.  Mærkeligt, at man ikke mere kan justere blandingsforholdet og tomgangshastigheden. Det kunne man på ældre B&S maskiner.

Hilsen Erling

Erling S

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis