Swedoor bundstykke - hjælp

Billede funktioner virker ikke rigtig så har vedhæftet dem som links i bunden

Har fået monteret swedoor i huset med flexkam.

Men har ikke fået sat bundstykker i så vil lige hører er der standard bundstykker man bare sætter i.

Har fundet overstående på swedoor hjemmeside vil gerne have monteret "almindelig bundstykke i eg" men hvordan finder jeg det korrekte bundstykke måler man bare fra kam til kam?Har fundet en tilfældig hp : http://www.traelasten.dk/WebShop/Doere_vinduer_og_porte?GroupID=73&ArticleID=1524
type 300

Så det mål jeg har mellem kammene svarer til en af disse bundstykker? hvordan sættes de så normalt fast er det med silicone?

vedhæfter lige nogle billeder af overgangene.OG så ved mine rationel vinduer/teresse dør hvordan afslutter man typisk her er det med fuge eller liste?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit indlæg er fuldstændig ulæseligt...

Ned til din lokale trælast, må lige dørpladen inden du tager derned, og bredden på karmen inden du tager derned, så oplyser du dem dørplade målene og karmens bredde, så har de sikkert et bundstykke der passer til den, eller får en hjem ved næste levering...
men måler man det højeste stykke af kammen dvs der hvor døren er?
når jeg kigger efter så er døren ret tæt på gulvet så er i tvivl om der kan være sådan et bundstykke?
Hvad er alternativet så ?
Ser godt det gulv - 40mm så har du vel skåret sådan nogle hjørne ud?

eksempel ved mig dette billede DSC_2628.jpg . der ville man vel skåre lidt ud så den kommer forbi den kant?

hvor kan disse aluskinne som regel anskaffes?

dem på billederne der er det uden skruer? det der selvklister noget holder fint nok?
Der skal ikke bundstykker i dine døre.
Men derimod nogle skinner der dækker sprækkerne mellem gulvene,

Tag dine billeder med hen i byggemarkedet så har de skinner i aluminium, rustfrit stål eller messing.
ok vil jeg lige gøre...er man gået væk fra at lave bundstykker i nyere huse?

Vil helst have skinner hvor der ikke er synlige skruer ...men er lidt i tvivl om det selvklæbende skinner fungere?

er der systemer som er bedre end det selvklæbende skinner.
Det er mange år siden man droppede bundstykkerne. De er vel nærmest kun til besvær.

Har ikke meget fidus til tHansen's standardmontagesystem.
Der er ikke noget galt ved at man kan se hvordan ting er fastgjort.
fand faktisk noget skjult klik on system
http://www.twine-rope.dk/pdf/TwineRope-Alulister.pdf
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis