Suzuki FZ50

Hej

Jeg har en Suzuki fz50 som har et lille problem..
Når jeg kører i lang tid med full speed (lange lige veje) gasser den automatisk ned og går ud, hvis jeg ikk slipper gassen og tager lidt chokker på :S

nogle gange bliver jeg nød til at køre med chokker på hele tiden ellers går den ud.

Hva kan jeg gøre ?

Hjælp
Hej Jeg har en Suzuki fz50 som har et lille... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PRI vil jeg mene at der slet ikke er stop på - det er derfor normalt at den flyder over. Det lyder som om din blanding er for tynd (for meget luft i forhold til benzin). Prøv at skrue på luftskruen.
Skrevet af dandillers på 07 sep 2011 19:45
Er "PRI" det den skal stå på ?
Er det normalt at den flyder over ?

Okay, prøver at skrue på luftskruen
Nej det er ikke normalt at den drypper benzin fra kaburatoren heller ikke fra benzinhanen, faktisk må der slet ikke dryppe fra noget fra dit køretøj. Og kan du ikke løse problemet selv så må muldvarpeskindet frem i lyset og et besøg hos en autoriseret mekanikker vil med sikkerhed kunne klare dine problemer i løbet af kort tid. Så er du fri for at rode med det selv og kan kører istedet for, det er da sjovere

Har fundet ud af den skal stå på "ON"..
Den drypper ikke mere, kan køre de første 200-300 meter uden chokker, derefter bliver jeg nød til at køre med chokker ellers går den ud
hvis jeg ændre på svømmeren igen, begynder den bare at dryppe..
den kan heller ikk stå i tomgang, men det er bare tomgangsskruen der skal indstilles. Er det en ny kaburator jeg skal have eller hvad ?

hjælp
Hvis du er nød til at kører med chokeren ude, skyldes det at benzinblandningen er for mager, prøv at flytte nålen i kaburator splældet et hak op. Hjælper det ikke skal du have en anden dysse i kabonaden.
Annonce
Det kan sagtens være det er dysen det er galt med .. det plejer den at gøre ved de fz50 jeg kender når den begynder at "nødbremse" når man giver bund gas ..
hmm.. lyder meget rigtigt.. hvad er standard dyssen på fz'er ?
hvilken dysse ville i mene jeg skulle have ?

Mange tak
Hej

Hvordan kan man tage stussen af en Suzuki fz 50?
Den sidder et sted jeg ikke rigtig kan komme til :/

Hvor langt skal sådan en gammel knallert ca. havde gået før man skal skifte stempel?

Studsen på Fz50 er fra ny monteret med skruer med "runde" hoveder forsænket i skruehullerne ,så man ikke kan få fat i dem med værktøj ,der sidder en "kapsel" oven på hovedet som man lige slår af med en skruetrækker ,dernæst bruger man en spids dorn og slår forsigtigt skruen rundt og ud ,og til sidst kan man skrue den ud med fingerne og så er det lige at have et sæt nye skruer klar for de gamle kan ikke bruges mere ,og Fz50érn kører med dyse 55 som standard . 
 Alt efter hvordan din cyllinder ser ud og hvor gammel og slidt den er ,så kan du køre rigtig mange km. med dit stempel ,jeg har selv en Fz50 ,fra ny ,den har lige rundet 10000km. og jeg er ikke begyndt at tænke på at skifte stempel endnu ,så du må "føle" dig frem .

Mvh. Waltersen


 Waltersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis