Højskab omkring en varmvandsbeholder

Hej.

Jeg håber på lidt hjælp/gode idéer. Vi har en stor varmvandsbeholder der sidder på væggen i hjørnet at vores baggang. Vi har også et højskab vi gerne vil have omkring det.

Hvordan gør jeg det når varmvandsbeholderen er sat op?

Hilsen Marianne

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må nok nøjes med en side fronten og en smaldstrimmel af den anden side,

evt. fastgjort til et par lister få vægen.


tveskæg

 

Skrevet af Schlüter på 30 aug 2011 13:48

Hej.

Jeg håber på lidt hjælp/gode idéer. Vi har en stor varmvandsbeholder der sidder på væggen i hjørnet at vores baggang. Vi har også et højskab vi gerne vil have omkring det.

Hvordan gør jeg det når varmvandsbeholderen er sat op?

Hilsen Marianne



Er der ikke så meget plads ved siden af varmtvandsbeholderen, at du kan nøjes med at fjerne bagklædningen og så skubbe resten skabet ind på plads, og gøre det fast?

fase
Nej desværre. Enten skal jeg fjerne to sider og sætte en ramme jeg sætter de sidste to sider på. Ellers skal jeg skære i den ene side af skabet. Altså skære ud til varmvandsbeholderen. Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Skær jeg i skabet er der ingen vej tilbage og hvis det så ikke virker er skabet kaput og jeg skal have et nyt...

Jeg har selv skåret et dobbelt højskab, mere eller mindre sønder og sammen, da jeg skulle montere det uden på vores gasfyr.
Sokkelen skulle skæres til, da fyret står på gulvet.
bagbeklædningen er stort set væk i den ene side, og i den anden er der skåret en lem, da der også er en skorstens rense lem bag ved.
Skorstens fejerne sagde ok for ideen.

Det kan sagtens lade sig gøre, det er bare et relativt stort arbejde, da der skal måles rigtig meget, og som du selv skriver skal det være rigtig første gang, ellers er skabet lige til at smide ud.

Jeg har også sørget for at der er tilgang til at kunne udfører service på fyret.

Det er bare at pudse målebånd og stiksav af, og så ellers i gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis