Varmvandsbeholder "indstilling"

Hej allesammen

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har en varmvandsbeholder installeret i mit hus. På denne beholder jeg kan regulerer, om fjernvarmen skal løbe igennem beholderen, inden videre ud til mine radiatorer. Eller om fremløbet skal løbe frit begge steder og styre varmvandsbeholderen via returventil.

Mit spørgsmåler så hvad der bedst økomomisk kan betale sig?

Den fjernvarmemåler jeg har installeret er en Kamstrup Multical 601.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af husgds på 30 aug 2011 12:16
Hej allesammen

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har en varmvandsbeholder installeret i mit hus. På denne beholder jeg kan regulerer, om fjernvarmen skal løbe igennem beholderen, inden videre ud til mine radiatorer. Eller om fremløbet skal løbe frit begge steder og styre varmvandsbeholderen via returventil.

Mit spørgsmåler så hvad der bedst økomomisk kan betale sig?

Den fjernvarmemåler jeg har installeret er en Kamstrup Multical 601.


Skal det, at du kan vælge at lade fjernvarmevandet gå igennem din varmtvandsbeholder inden du leder det ud til radiatorerne, forståes som beskrevet? Så kan du jo ikke styre temperaturen  på dit varme vand. Du betaler formentlig for det antal KWh, der bruges plus evt. en afgidt for manglende afkøling. Jeg ville da vælge den løsning, hvor du leder fremløbet til hvert sit sted. så kan du også styre temperaturen på dit varme vand til f.eks. 53 °C, så du undgår kalkudfældninger i varmtvandsbeholderen.

fase
Tak for svaret.

Det skal forståes helt som beskrevet. Jeg har også valgt denne indstilling som du beskriver.

Siden rørene er skruet sammen på denne måde er måske fordi man engang måske har været afregnet i m3 og derved opnå størst mulig afkøling. evt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis