Oplader

Jeg har fået en Quick oplader.I brugsanvisningen står der at den kan bruges til 12volt,uden om batterierne,men der står ikke hvordan.Kan man nøjes med at tage +polerne af batterierne?I vinterhavn kører vi på landstrøm,og har derfor ikke brug for batterierne,men skal alligevel have 12 volt.Er det en god ide?
Mvh.Tommy

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Især om vinteren er det vigtigt at batterierne er fuldt opladede, da de ellers kan gå døde.
Så lad opladeren køre gennem batterierne.
Venlig hilsen Jesper
Batterier og opladere er der meget delte meninger om...
Prøvede lige at finde en Quick oplader på nettet. Og ja de kan bruges som 12 volt strømforsyning, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står at den kan vedligeholdelseslade? Kan den ikke det så må du ikke lade den stå og lade en hel vinter.

På den anden side så skal et batteri i frost være fuldt opladet.. Så med mindre der står at den kan vedligeholdelseslade skal du kun lade når i er i båden og når så batteriet har fuld spænding så tag laderen fra batteriet.

Og ja du tager pluspolen af batteriet, eller du sætter en hovedafbryder ind så du kan nøjes med at bruge en kontakt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er det en Quick SBC du har Er det en 3 trins lader ( IUoU ) og kan vedligeholde.
Hej..
Jeg ville nu også lade den gå via batt.. især hvis det er 12v dc du skal bruge, Ofte er der en del ribbel på en lader, som laver en masse brum, fx i radio/tv m.m
Mvh Jan J
Ja det er en Quick SBC 3 trins lader.Jeg glemte at fortælle at vi bor ombord hele året,og har ingen problemer med frost.
Tak for svarene til alle.Jeg vil prøve mig frem.
Mvh.Tommy

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis