Outrup vs Storke tilbud

Hej

Jeg har modtaget to prismæssigt meget forskellige tilbud på udskiftning af vinduer og døre i stueetagen på mit rækkehus. Tilbuddene omfatter flg:
1 dobbelt terrassedør med 1 glas i hver dør 178,8 x 210,8 cm.
1 indadgående facadedør med 3 glas 88,8 x 211,8 cm
2 topstyrede vinduer med 1 glas 94,8 x 131,8 cm  
Inklusiv montage.

Pris hos lokal tømer med Outrup vinduer ca 51.000 kr inkl moms.
Pris for Storke vinduer hos et fima med speciale i vinduessalg og montering ca 34.000 kr.

Det er en forskel på 17.000 kr!! Synes det er meget. Hvorfor skulle jeg ikke vælge Storke vinduer og spare en masse penge?
Hej Jeg har modtaget to prismæssigt meget... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt argument med sammenligningen med Velux.
Som ikke rådner.

Men reservedele til Velux er jo heller ikke noget problem selv efter 30 år.

Derimod kan det måske knibe med nye aluprofiler til mere sjældne vinduesmærker.

Maling tror jeg nu heller ikke er det store problem. Om ikke andet kan man vel afmonterer listerne og pulverlakerer dem en gang til. Osse i blå, som jo altid er pænt!!!
Skrevet af hpox på 31 aug 2011 11:57
Godt argument med sammenligningen med Velux.
Som ikke rådner.

Men reservedele til Velux er jo heller ikke noget problem selv efter 30 år.

Derimod kan det måske knibe med nye aluprofiler til mere sjældne vinduesmærker.

Maling tror jeg nu heller ikke er det store problem. Om ikke andet kan man vel afmonterer listerne og pulverlakerer dem en gang til. Osse i blå, som jo altid er pænt!!!

Korrekt mht reservedele men de koster sku' kassen - på vores 5 x GGL8 var farven oprindeligt Antrazit men ændret til gul da vi skiftede dem i 2006 til næsten samme pris som for et nyt vindue...

Naveren har stadigvæk mest ret - den generelle 30% mer-pris for et alu-vindue ift vedligehold er i de fleste tilfælde svær at retfærdiggøre - som eksempel kan nævnes Velux' egne aluprofiler som er pulverlakeret på samme måde som alle de andre producenter og det falmer hen over tid - og hvad skete der så med det vedligeholdelsesfrie?....

Tilbudet fra Storke er vidst en no-brainer mm. Outrup tilbyder deres med en radikalt bedre slags rude - eg. 3-lags.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er ikke et spørgsmål om at blive enige, jeg gav bare min holding om træ/alu til kende. Udover det er indtrængende vand og kondens ikke helt det samme....

Pilehave : Hvor mange vinduer har du monteret, og er det noget du arbejder med hver dag ?

Velux er de bedste på markedet, dermed ikke sagt de er problemfrie. 15 år gamle Velux vinduer er frygteligt falmede, og er de ikke monteret 100% korrekt skaber de store problemer med fygesne og indtrængende slagregn. Desuden er de konstrueret på en lidt anden måde end et almindeligt vindue.

Det med farven : Du tror vel ikke helt seriøst selv på at vi nu har fundet "moden" inde for byggeri, og man fra nu af kun vil have hvide vinduer ?

http://www.lyrk.dk
Det er korrekt at inddækningerne på gamle Velux vinduer falmer.

Men de skal være produceret før 1989, (og vistnok før 1982), før det er noget problem.

Jeg har netop haft afmonteret inddækninger på 22 år gamle vinduer og der er overhovedet ikke farveforskel på eksponerede flader og ditto skjulte.

Mht. kuløren så kan man vel godt male med maling af rette type oven på de pulverlakerede alu-profiler???
(Ellers er det da med at få det opfundet i en fart - der vil være et kæmpe marked når moden på vindueskuløren skifter. :o))

Der sidder masser af Veluxvinduer rundt omkring der er lavet senere, som stadig er famlet. Vi er netop ved at skifte 20 stks af slagsen for en boligforening, hvor dem der er skiftet for under 10 år siden allerede er falmet kraftigt.

Det er rigtigt at man "bare" kan få sprøjtemalet sine alukapsler, men det er jo kostbart. Og maler man dem med pensel, tror jeg ikke man skal satse på et flot resultat.

http://www.lyrk.dk
Annonce
Jeg har ikke monteret et eneste vindue i mit liv

Det jeg efterspørger er håndfaste beviser for at træ/alu-vinduer rådner. Det er meget let at have en eller anden forudindtaget holdning til et produkt bare fordi det er anderledes end det plejer. Men I har selvfølgelig oplevet masser af rådne træ/alu-vinduer når nu I kan være så skråsikre... eller hva'?

Og jo, vand = kondens. Kondens er luftmolekyler der binder vand. Denne kondenserer (fortættes) på rude og karm. Og alle der husker deres tilstandsformer fra fysik kan vel være enige om at trinnet efter gas er flydende.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige med sikkerhed at nyere Veluxvinduesinddækninger ikke falmer.

Men jeg har som sagt mine egne vinduer, har indkøbt brugte vinduer fra 1992, samt inddækninger hvor det plicerede bly er udskiftet med pliceret aluminium. Og de kom vist først i 1996. Men der er ingen falmning overhovedet på de inddækninger.

Så derfor forventede jeg ikke at det var et problem længere.
Det er svært at komme med håndgribelige beviser for at træ/alu er noget skrammel. Men sagen er at trævinduer fungerer, og det har de gjort i RIGTIG mange år, hvis ellers man køber kvalitet, og vedligeholder dem. Hvorfor satse på at træ/alu er bedre når man ikke helt ved det ? Når de tilmed er dyrere end det vi VED der fungerer. Oveni købet er der masser af beviser for at gode trævinduer har holdt i over 100 år. De kan sagtens fås i dag også, men de skal jo VEDLIGEHOLDES, og det lyder besværligt....

Jeg er helt med på hvad vand og kondens er, men det er vidt forskelligt hvordan vand trænger ind i vinduet, eller kondens opstår, feks på bagsiden af en alukapsel, eller indtrængende slagregn.

Den kan vendes om ved at sige "Hvorfor betale noget ekstra for noget, bare fordi det er nyt og "smart" når nu ingen er sikre på holdbarheden?"

Indtil videre er der ikke noget rigtigt og forkert, for ingen ved det med sikkerhed. Men i og med både jeg og René arbejder med det hver dag, gør man sig nogle tanker, og ser en masse forskellige ting som nok har relevans til spørgsmålet om for eller imod træ/alu. Og sjovt nok er vi enige....sådan da.


http://www.lyrk.dk
Det kan da godt være det er en smagssag, men de ville aldrig finde alu-træ vinduer i mit hus, syntes ikke de er særlige kønne, og specielt ikke indafgående døre, hvor der er større kapper på udvendigt, er det nogen lallende skrammel.

Alle lakerede overflader falmer, det der opfinder noget der ikke gør, bliver han nok multi milionær ved at sælge patentet til autobranchen.

Af hensyn til træ vs. alu/træ så er der kun langvarige erfaringer med trævinduer, som har vist sit værd i hunredevis af år.

Alle former for metal danner kondens ved hurtigt temperatur skift.

Trævinduet er lukket inde bagved alukanter, så evt. vedligeholdelse af træværker, er så godt som umuligt, og ja.... træ er et levende materialer som arbejder både ved højt / lav fugt + lave / høje temperaturer, lige som aluén gør, så kan slå små revner bagved aluen, som man ikke sådan kan lukke af for med ny maling.

Træ kan repareres hvis det skulle ridset/bulet eller lign, pletmales / sparteles osv..

Alu bliver ikke sådan lige repareres hvis der skulle komme en hak/bule i det.

Selv meget små huller vil betyde at aluen koge op og oxydere, og når det er sket er det ikke nemt at rette op på.

Farveskift / opfriskning af farve er jo væsentligt nemmere og billigere på trævinduer.

Jeg ville til hver en tid vælge trævinduer, hvor jeg med besparelse på ca. 30% ville have råd til at få dem malet et par gange indenfor samme pris, og derved få dem frisket op, så de fremstår helt nye flere gange inden for deres levetid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også