Vandlås i Varnegenvinding, fx Nilan Comfort

Jeg har lige købt en Nilan Comfort, købte en Nilan vandlås med, men er nu i tvivl om jeg vil bruge vandlåsen. I montagevejledning står der at der SKAL benytets vandlås og at en udtøret vandlås vil forhindre at anlæg kan komme af med kondensvand, nogen der kan forklare hvorfor den ikke kan komme af med vand? 
Umiddelbart synes jeg det vil være svært at gøre vandlåsen frostsikker og anlæg skal hæves 20 cm fra gangbro for at kunne montere vandlåsen. 
Jeg overvejer at lade anlæg stå på gangbro og tilslutte en slange der med det samme går ned gennem isoleringen og så evt. slå et "s" på slangen for at lave en vandlås, men gøre det nede i huset, for at forhindre frossen vandlås.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er undertryk i anlægget, derfor skal der være vandlås på mindst 50 mm, ellers gurgler den (har prøvet). Jeg har selv lavet vandlås i afløbsslangen, der er rigelig plads i isoleringslaget. Selv i denne kolde vinter har det fungeret fint.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er med på at en vandlås på mindst 50mm er nødvendig. Jeg har nu forsøgt mig med at lade slangen gå direkte ned i isoleringen og så lave vandlås indvendig ved blot at slå en krølle på slangen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis