ingen varme i radiatorer

Jeg har 2 radiatorer. Når jeg åbner for termostaten, kan jeg ikke Høre susen af vand der løber igennem, og de bliver heller ikke varme. Jeg bor i stuen i ejendom til 4 sal. Kan det skyldes luft i systemet ? Hvis det er luft i systemet, skal jeg vel lukke luft ud ved den lille skrue ventil der Sidder øverst modsat termostaten . På den ene radiator er der ikke sådan en udluftnings skrue, men Istedet en slags bolt, og den skal jeg vel ikke bare skrue helt ud , eller hvordan ? Håber på hjælp til dette, da der snart kan blive brug for varmen .
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pil termostaten af, og giv den lille pind et par slag med bagenden af en skruetrækker, til den "kunne lidt ud", den har sikkert sat sig fast i bund.. du bliver ikke våd. ;-)
Termostaten er den plastik dims du drejer på for at skrue op eller ned for varmen i rummet. Hvis det er en nyere en kan den tages af uden værktøj, men er det en ældre type skal du bruge værktøj.

Den lille metal pind der skal "motioneres" lidt, bliver synlig når termostaten er fjernet. Den skal kunne bevæge sig 1-2 mm. Prøv at trykke på den . Brug evt. en mønt for at kunne trykke pinden. Hvis den ikke bevæger sig, så slå lidt forsigtigt på den med bagenden af en skruetrækker, eller en gummi hammer.

Håber det virker

PS Hvis der er luft i radiatoren , vil den måske lyde som et lille havespringvand :-) eller/og være kold i toppen af radiatoren og varm længere nede, men det lyder som om at du mangler flow igennem ventilen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis