Fjerne tapet fra gipsvæg og nyt glasfilt?

Hej,

Skal i gang med nogle mindre værelser ca 10+15 m2, hvor der er nogle skillevægge lavet af gips og noget gammelt tapet.
Strukturen ( savsmuld?) er faldet af nogle steder, så nogle steder er der struktur, andre steder er det helt glat.

Hvordan får jeg tapet af, helst uden af beskadige gipspladerne?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja her duer det jo nok ikke at dampe tapetet af da du derved kan beskadige gipspladen. Så du må have fat i den store "slibeklods" og noget groft sandpapir.
Vær lige opmærksom på, at når først du har limet glasfilt op, så kan du senere kun fjerne det mekanisk.
csteinod
csteinod
513 5230
ift arbejdet i det, så overvej om man evt skulle fuldspartle ovenpå tapetet eller bare hive nogle nye plade op.. ?

/cs

Koluda
Koluda
9352 4490
Af med løst tapet, også spartel direkte på, det er da mindre arbejde at opsætte nyt lag gips, som også skal spartles efterfølgende...
Annonce
Annonce
Jacko
Jacko
1065 5450
Ja her duer det jo nok ikke at dampe tapetet af da du derved kan beskadige gipspladen

Underligt, de 1000 e.lign jeg har dampet tapet af har der aldrig været problemer med før.

Vær lige opmærksom på, at når først du har limet glasfilt op, så kan du senere kun fjerne det mekanisk.

HVorfor skulle han fjerne det senere? Medmindre der sidder gammel rutex inden under der slipper. Men hvis der ellers ikke sidder noget gammelt tapet inden under, er det jo det bedste underlag til al fremtidig vægbeklædning

Faglært Maler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 33040 gange)
  2. Kiprelæ brændt af?
    Belysning (læst 166 gange)
  3. Arbejdstider..
    Over hækken (læst 1176 gange)
  4. Bil ikke brugt i 1½ år.
    Lav-Bil (læst 1333 gange)
  5. Skånsom fjernelse af yderste planke i klikgulv
    Lav-Hus (læst 461 gange)
  6. Sikring i lampe?
    Belysning (læst 315 gange)
  7. Forbrugsbatteri kogt over?
    Lav-Båd (læst 287 gange)
  8. "Vindmøllevinger?"
    Over hækken (læst 397 gange)
  9. Hjælp til spejl med lys
    Belysning (læst 510 gange)
  10. Entreprenør vil ikke bruge AB-Forbruger kontrakt
    Jura, reglementer og krav (læst 516 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også
Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med