Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Hækkeklipperens sværd ruster af sig selv. Efter klipning af hæk, rengjorde jeg sværdet og smurte sværdet ind i Chain grease og sprayede beskyttelse kassen til sværdet ind i fedt indvendig.
2 mdr. senere var sværdet rustet. BauHaus Odense sendte hækkeklipperen ind til Bosch Telegrafvej Ballerup Som afviste reklamationen med ingen begrundelse.

Ved ikke om det er relevant for jer på det her site; men jeg prøver bare at fortælle LDS folket, at de skal købe en anden hækkeklipper.

Mvh Gumse

57 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nu ikke haft problemer, med min det er dog, en Bosch AHS 52 Li en  

Nu er det jo ikke ligegyldig, hvilken olie man bruger, noget olie lægger sig oven på evt vand, så ruster det under olien.

Min ligger i et uopvarmet, men rimelig tørt skur.

mvh jens

Har smurt med chain grease på spray, inden første klipning,ved godt man ikke må bruge Wd40. Den står i mit tørre haveskur. Har virkelig gjort alt for ordentlig behandling af min nye hækkeklipper ( den er dyr ) derfor pisser det mig af, at man får sådan en arrogant behandling af Bosch.
Mvh
Er skæret rustet så meget at det ikke virker mere.... Har du evt et billede for at vise hvor galt det er?

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Håber det kan bruges, det er især skæret der er rusten, har gnedet med en klud på rustpletterne, hvor kluden har været fyldt med olie, for at få rustpletterne væk.
Mvh
Annonce
Det der ville jeg ikke lade min tilværelse spolere af. Så skulle du se min gamle Husquarna fra 70erne. Der kan du tale om rust, men den virker upåklageligt alligevel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Da jeg opdagede rusten, kunne jeg næsten ikke få klingerne til at køre ( fra hinanden) og husk på at maskinen er kun lidt over 2 mdr. gammel. Men overvejer nu heller ikke at hænge mig i garagen, over episoden.

Mvh
"Chain grease"?
Hvad har det at gøre på en hækkeklipper? Det er noget af det værste du kan smøre noget ind i.
Almindelig plæneklipperolie ville have gjort et meget bedre job.
Men havde du forestillet dig at en hækkeklipper har skær i rustfrit stål? Så skærer den i alt fald ikke særlig godt.

MvH,

Bent.
På reklamationen sedlen til Bosch, skulle jeg skrive oplysninger om mærket, jeg havde brugt til at smøre klingen med og det godtog Bosch. Argumenter på bordet Bent hvorfor er Chain Grease det værste man kan smøre stål ind i ???

Mvh

Ps. I sidste ende, handler det jo om stållegering, jo bedre stål jo mindre rust (højere pris på stål / klinger for Bosch )  og ja jeg ved godt at man ikke kan bruge rustfast stål, til gode skær.
Hm... spændende, klipper 2 gange årligt ca. 350 m 2 meter høj hæk, har da aldrig brugt andet en WD40 på min Metabo fra '96, som stadig kører upåklageligt!
Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis