Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Hækkeklipperens sværd ruster af sig selv. Efter klipning af hæk, rengjorde jeg sværdet og smurte sværdet ind i Chain grease og sprayede beskyttelse kassen til sværdet ind i fedt indvendig.
2 mdr. senere var sværdet rustet. BauHaus Odense sendte hækkeklipperen ind til Bosch Telegrafvej Ballerup Som afviste reklamationen med ingen begrundelse.

Ved ikke om det er relevant for jer på det her site; men jeg prøver bare at fortælle LDS folket, at de skal købe en anden hækkeklipper.

Mvh Gumse

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg skal lige høre om i er inteligent i morskabet.

nå. tilbage til hækkeklipperen.!
har del fået en anden smørelse. som er mere lager vendlig.

vile.

rust. kan den ikke knuppes væk med stålluld.!
Jeg har en noname hækkeklipper til 199 kr. der har fungeret glimrende i 6 sæsoner nu. Den får lidt syrefri olie når jeg tager den i brug. Har aldrig gjort noget for at beskytte den, men den ligger så også i en isoleret garage
gumse.

har du købt en ny hækkeklipper.!
gumse.

ikke endu.!

har du skiftet rust.

okay jeg afslutter tråden.
Skrevet af kamb på 31 aug 2011 16:54

Æhhhh - WD40 er et smøremiddel .. Bl.a... Faktisk også korrosionsbeskyttelse..

http://www.wd40.dk/markenportfolio_wd40_faq_dk.php


kamb, det ville jo også være dumt af dem at de forholder sig kritisk til eget produkt. og det skal da nok passe i teorien at det er både smørremiddel og korrosionsbeskyttelse.

til en hækklipper er det da brugbart som smørremiddel da det er tyndt og let trænger ind mellem klingerne, men ville aldrig smørre f.eks. en kæde med det.

har i en periode stået for vedligehold af maskinerne i et større motionscenter og da jeg overtog det, var en af mine første opgaver at skifte kæder på stort set alle deres stepmaskiner fordi de havde været smurt med wd40. wd40 er så tyndt at det fordamper ret hurtigt, og det er heller ikke ret slidstærkt overfor friktionsbelastning. resultatet var at det fordampede og at når folk stod og dryppede sved ned på kæderne, så rustede lortet. det var en pæn dyr fornøjelse for dem. kæderne var ca 6 mdr gamle og de var så hårdt rustede at jeg ikke engang med to store tænger eller ved hjælp af en hammer kunne bøje de fastlåste led (var tvunget til et forsøge på en nødreperation da der var et par ugers leveringstid på nye kæder, og trunterne går jo amok hvis de ikke kan steppe så de kan forbrænde alle kalorierne fra chokoladen de guffede hjemme foran fjerneren aftenen før mens de så sex & the city)
som korrosionsbeskyttelse på flader, vil jeg heller ikke anvende det da det netop fordamper ret hurtigt. wd40 er efter min mening KUN egnet til at løsne fastrustede bolte og lign., samt evt at smørre hækkeklipperen under brug.
men som flere andre også skriver, så er en slat brugt motorolie (hvis man ikke sværger til den ret dyre specielle biospray til hækkeklippere) et ganske brugtbart alternativ til at smørre hækklipperen med, og vil da anbefale det over wd40 til enhver tid til at smørre klingen ind i som rustbeskyttelse når man er færdig med klipningen.

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Jeg bruger den billige madolie fra Netto , den er ugiftig for naturen og min hækklipper er fri for rust , bruger den samme olie til min kædesav som også er en Bosch.
Begge bliver opbevaret i et uopvarmet udhus.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis