Isoleret dobbeltdør skur

Hej,

Jeg har søgt vidt og bredt uden at finde den helt rigtige løsning - men mon ikke der er én eller to der har lidt erfaring med projektet ? :-)

Jeg er i gang med at bygge et isoleret skur (100mm) hvor jeg skal ha' monteret/konstrueret en dobbeltdør (B:180cm H:ca.200cm). 

Første udfordring er selvfølgelig hvordan jeg konstuerer døren. Jeg har en idé om at lave en "kasse" af regler som afstives og fyldes med isolering. Til sidst skal den beklædes med en 12mm xfiner.

Hvordan gør man den så tæt som muligt - specielt mod fliserne synes jeg det er lidt af en udfordring 

Håber i kan hjælpe!

Mvh

Michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er svært at lave den tæt mod fliser såfremt ser ikke er nogen bundkarm.
Så kan du bruge en skrabeliste. En gummiliste som skrues på den ene side af dørpladen for neden og skraber hen over fliserne.

Hvis dine dørplader skal være lidt elegante laver du to rammer i dørpladernes størrelse af f.eks. 40 x 95 mm træ som samles i hjørnerne med f.eks. bølgesøm. Til hver dørplade saves i rette størrelse 2 stk 6 mm vandfast limet X-finer, (østen-finer).Rammen limes på den ene plade, indeni udfyldes med 40 mm flamingoplade og øverste plade limes på.

Der hele limes sammen med lim - UDEN opløsningsmiddel. Fordi opløsningsmiddel "spiser" flamingoen.

Østen plader er iøvrigt ca 122x244 cm så hvis du laver den ene dørplade ca. 120 cm bred og den anden ca. 60 cm så kan du nøjes med at indkøbe 3 plader. :o)
Hej

Hvis jeg var dig ville jeg lige høre oppe i den lokale trælast eller tømrerhandel om de har en billig dør og hvis ikke de har en der passer så spørg dem til råds angående hvad de vil anbefale dig og gøre. Da det er spil af tid vi sidder og fortæller dig du skal købe det og det og det også kan du kun få halvdelen af det vi anbefaler.

 

Få dig en neglelak der holder længe i mange farver.

Hej,

Tak for svaret - det var lige præcis det jeg ønskede - nu kan jeg "se ideen" og få skuret færdig!

Tak :-) !

Mvh

Michael
Lige en formaning. :o)
Husk at bruge vandfast lim - og at osse hele flamingopladen limmes sammen med X-finerpladen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis