Sammenbygning af forfradåser i vandret plan?

Med fare for at træde nogle installatatører/elektrikere over tæerne Så stiller jeg lige et spørgsmål her igen..

Hvordan pokker sammenbygger man 1 modul fuga dåser i vandret? Har brug for 3 dåser koblet sammen, i vandret.

Og inden i himler omkring el-installatører, så er det til brug for netværk, og av kabler, så ingen 230V! Og derfor ikke nogen installatør påkrævet

/ Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej, du sætter dem bare sammen på højkant og lægger dem ned... se evt lk's online katalog... der kan du finde FUGA material og derunder dåser og når du har valgt en dåse kan du vælge vejledning mv. og deraf fremgår at de kan sammenbygges lodret og vandret og hvordan de skal vende... :-)

og linket: http://www1.lk.dk/katalog.jhtml


Mvh. Anders
Så er det jeg står og lurer på en forfra dåse, samt et lexcom stik.. Skal indsatserne så ikke også drejes 90 grader, når de sættes i?

Eller kan de sidde normalt (som når den er monteret lodret)..

Jeg syntes nemlig ikke det er særligt fikst, hvis man ikke kan have indsatserne til at vende "rigtigt" når de sidder vandret..

/ Thomas
Du kan sagtens montere stikkene normalt i forfra dåserne selvom disse "ligger ned" Dog må kløerne der sidder i stikdåserne udskiftes med afbryderskruer for at de kan fastgøres. Forfra dåserne er forberedt til denne form for montage. Du skal forøvrigt lige passe på ikke at beskadige ledningerne inde i dåserne når du knokler afbryder skruerne i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis