hjælp/råd søges ang regnvandsfaskine

Hej
Jeg er igang med at lave en regnvandsfaskine,det er en slags beholder jeg lægger ned (købt i byggemarked).Har gravet ned ca 11o cm hvor jeg er stødt på grundvandet ,det er meget dårlig jord og har tidligere lavet en faskine men vandet kan ikke rigtig trænge ud i jorden det ligger bare i faskinen.
Jeg har så hørt at man kan bore med alm jordbor så man kan komme ned og måske fange en sandåre så det bedre kan trænge ned i jorden,i dette borehul vil jeg ligge nøddesten i så selve hullet ikke falder sammen.Jeg vil gerne lave denne faskine rigtig da den anden jeg har slet ikke trækker vand ud .Jorden er meget leret .Ovenpå borehul med sten vil jeg så ligge faskinen  og alm jord på ca 50 cm jord kommer der på.

Er jeg på rette spor ???

Når man bore ned i jorden og jeg i forvejen er nede ved grundvandet vil der så ikke bare kommer mere grundvand eller hvad ??

Håber virklig at der nogen der kan hjælpe mig :-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du nogen ide om hvor dybt du skal bore, din ide er god nok. 

Men hvad siger teknisk forvaltning, etablering af faskine kræver tilladelse.


tveskæg

 

Jeg har ikke brug for tilladelse da det er kolonihave ,og ingen kloak her :-)

Jeg vil bore ned så langt jeg kan ...måske ca en meter (+ jeg har jo gravet en meter ned),men når jeg er allerede nede ved grundvand hvad vil der så ske når jeg bore ....kommer man forbi grundvand eller hvad,jeg vil bore så vand måske bedre kan finde en sandåre så det bedre kan slippe væk.
Nej du kommer ikke forbi grundvandet.  Men gå nu på teknisk forvaltning,

de kan fortælle dig hvordan mulighederne for nedsivning er i området.

tveskæg

 

Jeg vil ikke mene jeg vil få noget ud af at gå til teknisk forvaltning da hele området her er generalt dårligt .......
Uanset om det er et kloakeret område eller ej skal faskiner laves af autoriserede og godkendes af kommunen.

Hvis du borer ned til grundvandet er der en direkte adgang for alle mulige forureninger.
Annonce



Jeg tror bare at jeg stoppe den tråd fordi jeg blir på ingen måde kloger

Det er en meget almindelig reaktion hos nogle af dem der bruger dette forum. hvis man ikke får et svar der passer med ens egne ideer afviser man alle andre råd.

Faskiner virker simpelthen ikke i områder med stiv ler og høj grundvandsstand.
Skrevet af akselj på 01 sep 2011 16:30
Det er en meget almindelig reaktion hos nogle af dem der bruger dette forum. hvis man ikke får et svar der passer med ens egne ideer afviser man alle andre råd.

Faskiner virker simpelthen ikke i områder med stiv ler og høj grundvandsstand.
Nu må jeg lige sige at jeg er glad for at få respons og høre jeres råd og hvad erfaring i har gjort jer,da jeg ikke kender jeres uddannelse osv må man jo også lige sortere lidt i rådene ......

Så må jeg simpelthen høre hvor henne der står man skal søge om at få sat sådanne faskine ned som kun går til regnvand fra taget ? og hvor henne står der at man ikke må gøre det selv ???

Og ja du skriver at de ikke fungere i stiv ler og høj grundvandsstand .....og hvem kan så hjælpe mig med det ??? Det der jo ingen der kan ....nej undskyld  men ingen sure miner herfra men jeg tror altså at kommune ville grine af mig hvis jeg ringer og spørger dem om jeg må lave en faskine .

Se teknologisk institut, nedsivning af regnvand.

tveskæg

 

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/faskiner/
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis