hjælp/råd søges ang regnvandsfaskine

Hej
Jeg er igang med at lave en regnvandsfaskine,det er en slags beholder jeg lægger ned (købt i byggemarked).Har gravet ned ca 11o cm hvor jeg er stødt på grundvandet ,det er meget dårlig jord og har tidligere lavet en faskine men vandet kan ikke rigtig trænge ud i jorden det ligger bare i faskinen.
Jeg har så hørt at man kan bore med alm jordbor så man kan komme ned og måske fange en sandåre så det bedre kan trænge ned i jorden,i dette borehul vil jeg ligge nøddesten i så selve hullet ikke falder sammen.Jeg vil gerne lave denne faskine rigtig da den anden jeg har slet ikke trækker vand ud .Jorden er meget leret .Ovenpå borehul med sten vil jeg så ligge faskinen  og alm jord på ca 50 cm jord kommer der på.

Er jeg på rette spor ???

Når man bore ned i jorden og jeg i forvejen er nede ved grundvandet vil der så ikke bare kommer mere grundvand eller hvad ??

Håber virklig at der nogen der kan hjælpe mig :-)

Hej Jeg er igang med at lave en regnvandsfaskine... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg takker igen for jeres råd og har luret lidt på den ene side der blir henvist til ...jeg kan se at man godt selv må lave en regnvandsfaskine når den ikke skal tilsluttes til kloak og det er det i mit tilfælde :-) jeg har ikke lige pt set den anden side så jeg kigger vidre lidt senere (når jeg har bedre tid)for at blive det klogere :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis