rally havetraktor

Jeg har en 14 hk rally havetraktor, der pludselig gik i stå, når man kobler til eller bruger PTO. Alle sikkerheds kontakter ser ud til at virke efter hensigten. Har nogen oplevet det samme?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det siger jo også en masse !  ØH ? hvad er PTO
Det er det der sker. Når motoren starter med koblingspedalen i bund og PTO slået fra, går den i stå, når koblingspedalen bliver sluppet uafhængigt om den er i gear eller ej. PTO
svarer vel nærmest til traktorens kraftudtag. Måske nok lidt flot at kalde det sådan, når det bare er knivene der kobles til, men det er den betegnelse der står på div. el diagrammer, jeg har fundet på nettet. Alle sikkerhedkontakter virker ok, men det er ligesom den bliver stellet ved tilkobling.
PTO:
 
http://www.pto.dk

Eller måske i dette tilfælde traktorens hydrauliske kraftudtag.
Power Take Out. Det kan være både mekanisk og elektrisk.
Prøv at tjekke din sædekontakt - Det er en betingelse at den er påvirket ved kørsel og rotation af knive..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Vile. Der er ingen tandrem på, he,he.
Kamp. Alle sikkerhedkontakter er tjekket, men nu er dyret gået helt i stå. Så jeg må nok begynde helt forfra. Foreløbig tak for interessen.
Der sidder en elektro magnet nede i den kobling, og jeg har faktisk selv lige haft vrøvl med samme. Den ville overhovedet ikke starte uanset hvad jeg gjorde, så jeg skubbede den ned til naboen der så skulle køre den på trailer over til mekanikkeren. Men af en eller anden grund kunne den igen efter den bumletur ned over naboens brostens belagte gårds plads. Så hvad problemet egentlig var, tjah
Det lyder interresant, men hvor sidder den elektromagnet? Skal koblingen skilles ad?
Hvis den kobles ind ved at du aktivere en kontakt ( skulle jeg nok have skrevet) Men ellers sidder den lige under motoren hvor remmen til skærebordet bliver trukket. Der er et lukket metalhus omkring magneten, men jeg har ikke haft det skilt ad, da jeg ikke lige havde det rigtige værktøj til at afmontere den med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis