"Drejebænkskæber" til boremaskine?

Er der nogen der ved om der findes nogle kæber som gør, at man kan spænde et emne fast på f.eks. 25mm i en boremaskine der kun kan tage 15mm bor? Jeg har nogle delrin stænger og træ stænger på ca. 100mmx25mm hvor der skal bores et 18mm hul igennem så stangen bliver et rør. Jeg har en opsætning lidt ala en drejebænk, hvor jeg kan spænde min boremaskine fast i, og så var idéen at bore fra den anden side med et bor i en centreret borepatron det passer med midten af emnet som sidder i boremaskinen.

Havde også overvejet et prismeskruestik og en søjleboremaskine, men det bliver en halv pebret løsning hvis søjleboremaskinen skal være noget værd. Gider ikke noget billigt bras fra HH.

En rigtig drejebænk ville være optimalt, men sådan en har jeg desværre ikke adgang til 

Evt andre forslag til hvordan det kan gøres?

På forhånd tak!

mvh
Thomas Schreiber
mayfly.dk
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, og velkommen til fora

Du kan få en såkaldt ER Spændetangspatron, hvis der er konus i din boremaskine.



www.net2l.dk

Mvh jens

 

Hej Jens,

Tak for dit svar. Min boremaskine er en "billig" model fra B&D, en den kan det den skal (agere drejebænksmotor) - du kan se specs her: http://www.blackanddecker.co.uk/powertools/productdetails/catno/KR703/info/specifications/

Det betyder nok også samtidig at jeg kan lede længe efter konus på den maskine :-/

Nå på den måde, det bliver nok ikke nemt, så skal du have tilvirket, ER-spændepatronen så den kan sættes på din boremaskine, og der bliver nok alligevel ikke optimalt.
Det kan jo hurtigt blive lige så dyrt, som en lille brugt drejebænk.
Har du en drejebænk, kan du jo lave mange andre sjove ting også

Der er forøvrigt en fin lille metaldrejebænk til salg her på fora, til en meget rimelig pris.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165843

mvh jens


 


 

Jens,

Tak for dit svar. Ja en drejebænk ligger også langt oppe på min ønske seddel, men finanserne er ikke lige til det for tiden. Jeg tror indtil videre at jeg skal finde en maskinarbejder der kan gøre det for mig indtil jeg for nok $$ til en drejebænk.
der er en mulighed til stede.!

en "drejebænkfortsat" til boremaskine.som det kendes
fre træ drejebænk. der hvor boremaskine udgør motoren.!
den E R. patron. den kan drejes ned til den passer i 13mm. borepatron
på konus skaftet. hvis man skal ofrer en at dem.!
og bare at man kan montere en borepatron i "pinoldokken"
eller bore med konus skaft.
Annonce
God idé. Det vil jeg undersøge nærmere. Mange tak for tippet.
Tja. Jeg har besluttet at få en anden til lave det for mig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis