Nypudset væg slår revner

Jeg har netop fået pudset mine køkkenvægge pudset op fra grunden.....og efter en uge er der begyndt at komme fine revner på tværs af væggene.
Det gamle puds var fjernet helt ind til brædderne, derefter opsat teracottavæv, og til sidst pudset med strandmørtel/kalk.

Hvad skyldes revnerne....og hvad gør man ved det? Er det nok at pudse revnerne, eller vil revnerne komme igen?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Revnerne skyldes at det har tørret ud, er ganske normalt.
Er det mindre revner, så betyder det ikke noget, og der er ingen grund til at pudse efter.
Det skyldes nok at det er tørret for hurtigt, eller der har været for meget vand i mørtlen. Det er i alt fald de to senarier vi har oplevet kan give revner.

Nej, det betyder ikke noget - hvis der skal noget over, men hvis det skal være vægge der står pudsede er det nok ikke så pænt. Hvilke planer har I for væggen?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det skyldes nok at det er tørret for hurtigt, eller der har været for meget vand i mørtlen. Det er i alt fald de to senarier vi har oplevet kan give revner.

Nej, det betyder ikke noget - hvis der skal noget over, men hvis det skal være vægge der står pudsede er det nok ikke så pænt. Hvilke planer har I for væggen?

Det skyldes nok at det er tørret for hurtigt, eller der har været for meget vand i mørtlen. Det er i alt fald de to senarier vi har oplevet kan give revner.

Nej, det betyder ikke noget - hvis der skal noget over, men hvis det skal være vægge der står pudsede er det nok ikke så pænt. Hvilke planer har I for væggen?

Allerførst tak for de lynhurtige svar......

Rent udseendemæssigt betyder det noget, for jeg har netop planer om at bevare det pudsede look. Jeg vil give det dispenser og derfter male med en tynd maling, og forsøge at bevare det "vandskurede" look.........og tynd maling alene kan vel ikke dække revnerne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået jer korrekt.....

Hvis jeg pudser/lapper revnerne, så vil de ikke slå igennem igen?
Kan du oploade et billede. Jeg har tidligere repareret små revner i pudsede vægge med flisekæber. Men hvis du sætter et billede ind kan jeg bedre se hvor slemt det er.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Revnerne er forholdvis fine, men tydelige at se, for de er ca. 2 m lange.... 
  
Hvis den skal stå rå, ville jeg trække den over med en gang finpuds inden så, for det er ikke nemt at ordne de revner, uden det bliver synligt bagefter.

Ja, men revner i murværk vil altid være der når de først er opstået.
De vokser nemlig ikke sammen igen. :o)

Fordi cement - eller kalk, som her - ikke er lim.

Derimod kan de måske skjules med fliseklæb eller andet fleksibelt fugemateriale.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også