Nypudset væg slår revner

Jeg har netop fået pudset mine køkkenvægge pudset op fra grunden.....og efter en uge er der begyndt at komme fine revner på tværs af væggene.
Det gamle puds var fjernet helt ind til brædderne, derefter opsat teracottavæv, og til sidst pudset med strandmørtel/kalk.

Hvad skyldes revnerne....og hvad gør man ved det? Er det nok at pudse revnerne, eller vil revnerne komme igen?

Jeg har netop fået pudset mine køkkenvægge pudset... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har som sagt brugt fliseklæb før, men også MS byggefuge fra Dana Lim ved begge dele er der ikke kommet revner igen.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej,
køb en spand Skalcem Multipuds... det binder, holder og revner ikke... du kan nøjes med et ganske tyndt lag over hele væggen... det er nemt at arbejde med...

Mvh. Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men revner i murværk vil altid være der når de først er opstået.
De vokser nemlig ikke sammen igen. :o)

Fordi cement - eller kalk, som her - ikke er lim.


Det er ikke helt rigtigt, microrevner i beton kan "vokse" sammen, det sker f.eks. i betonrør.
Det jeg mener med at revnerne ikke vokser sammen igen er at hvis der opstår en revne i murværk (eller beton) så er der en svækkelse i overfladen.
Revnerne opstår pga. manglende elasticitet i materialet.
Og må være forårsaget af trækspændinger i materialet.
Det er muligt at hvis f.eks. fugtforholdene ændres så vil revnerne forsvinde fordi materialet udvider sig. Men hvis der igen sker udtørring, (til samme niveau igen), vil revnerne fremkomme samme sted. Ikke f.eks. 2 mm eller 3 cm ved siden af.

Jeg kender ikke så meget til mikrorevner, men det er helt sikkert at selv om de lukker sig, så er de der stadig.
Jeg takker for de mange gode forslag......

Jeg går ud fra, at løsningen med fliseklæb forudsætter, at man kratter revnerne ud først...?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mal evt med cempexo. Det kan godt fylde det ud. En slags "cementmaling".
Du behøves ikke at kratte dem ud træk lidt klæber over revnerne og vent til er tørret en smule og derefter filser du det med en fugtig svamp. Det er svært at forklare helt men det kræver lidt fantasi.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Og jeg skylder måske lige et svar.

Jeg filsede ganske rigtigt revnerne med fliseklæb og en lille fugtig svamp - og det virkede helt efter hensigten. Jeg takker for løsningen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også