Suzuki gs650M Katana, problemer med strøm

Hej

Har denne bandit fra 1983 som har kørt nogle ture fint. Sidste dag var jeg ude og køre en "frisk tur" og på et tidspunkt gik den i stå for mig (min egen skyld). Da jeg skulle starte igen, lød det som om der manglede strøm og da jeg kom hjem målte jeg på batteriet: 12,5 volt efter et par timers kørsel. Det er jeg i tvivl om er nok.

Jeg startede den igen og målte over polerne i tomgang. her siger den 14,2 volt, men når jeg giver gas op til 5.000 omdr/min, falder den til ca. 13, 7.

Er det normalt? Jeg har lige købt mc'en og ved at regulator og batteri er nyt.

Grunden til min tvivl, er at jeg har købt en værkstedsmanual og i den står der at der skal måles mellem 14 og 15,5 volt ved 5000 omrdr/min, men kigger jeg på dette link, står der at alt er normalt. Hvad er rigtigt?

http://www.electrosport.com/media/pd...ng-diagram.pdf

vh Carsten

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da helt normalt, og så længe den bare lader på akomulatoren er der ingen grund til panik.
At akomulatoren ubelastet viser 12,5 v. er da også ganske normalt hvis det er et 12 v. du har i. Det er jo ikke voltene der er så vigtige når du skal starte, men amp. antallet.
Skrevet af hans2.hansen på 25 aug 2011 20:34
håndværkeren.

volten den giver en oplysning om lade tilstand.!

men det er rigtig nok at amp. der kræves at starte en motor op.?


Netop. Og et fuldt opladet batteri bør vel ligge på 12,7 - 12,8 volt. Det sammenholdt med at den er sværere at starte efter en køretur end inden, bevidner vel også at der ikke sker den nødvendige opladning.

Vh
Carsten

 

den skal lade med det der ståe i manualen, du skal være ops på generatore den holder ikke til dårlige batterier så brænder den af
det kan osse være dit laderelæ, de gamle modeller lader batteriet og derefter smider de det i stellet, men en ny uoirg lader kun batteriet og statoren er ubelastet når der ikke lades
har haft 12 stk 750 gsx og gsxr i samme årg

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

spændingen siger intet om batteriets ladetilstand (capacitet) er 12 Ah batteri skal give en amp i 12 timer jeg tror dit bartteri er dårligt! jeg vil i første omgang sætter en pulslader på det
gode billige batteriert fra Hawker kan købes i løgstrup v viborg mine kammerater siger de er ok.

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Annonce
de gamle lade ensrettere på de gamle motorcykler.
de er beregnet til "våde batteri" men hvis du bruger gelbatteri.
skal den ledes reglmæssigt med pulslader (ctek lader)
ikke efter bestemt mærke. en af de bedste lader.!
fik du løst problemet?

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Prøv lige at tjekke, om polerne er skruet ordentligt på batteriet - måske er det bare det.
jeg har højest sansynligt ledningsnet og starter mener det er samme som gsx750es

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

altså hvis din katana er gsx

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis