Suzuki gs650M Katana, problemer med strøm

Hej

Har denne bandit fra 1983 som har kørt nogle ture fint. Sidste dag var jeg ude og køre en "frisk tur" og på et tidspunkt gik den i stå for mig (min egen skyld). Da jeg skulle starte igen, lød det som om der manglede strøm og da jeg kom hjem målte jeg på batteriet: 12,5 volt efter et par timers kørsel. Det er jeg i tvivl om er nok.

Jeg startede den igen og målte over polerne i tomgang. her siger den 14,2 volt, men når jeg giver gas op til 5.000 omdr/min, falder den til ca. 13, 7.

Er det normalt? Jeg har lige købt mc'en og ved at regulator og batteri er nyt.

Grunden til min tvivl, er at jeg har købt en værkstedsmanual og i den står der at der skal måles mellem 14 og 15,5 volt ved 5000 omrdr/min, men kigger jeg på dette link, står der at alt er normalt. Hvad er rigtigt?

http://www.electrosport.com/media/pd...ng-diagram.pdf

vh Carsten

 

Hej Har denne bandit fra 1983 som har kørt nogle... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke fået kigget på batteriet, men har en plan om at måle det igennem fra stator til poler. Det er en GS650M så tror desværre ikke GSX ledningsnettet passer på.

Jeg vender retur med svar :-)

Vh
Carsten

 

Jeg har ikke fået kigget på batteriet, men har en plan om at måle det igennem fra stator til poler. Det er en GS650M så tror desværre ikke GSX ledningsnettet passer på.

Jeg vender retur med svar :-)

Vh
Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis