Nogen der kender www.elforbundet.dk

Er der nogen der kender til www.elforbundet.dk?
Jeg har fået anbefalet at melde mig til denne gratis tjeneste. Det hele går ud på, at vi som forbrugere, ved at stå sammen, kan spare penge på vores elregninger.

Men er der nogen herinde der har erfaringer med dette tilbud og ved om man virkelig kan spare penge på sin elregning bare ved at melde sig til.

Mvh. Benjamin

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender godt siden, og er selv medlem. Når jeg sammenligner med min gamle elregning, så kommer vi nok til at spare omkring 700 kr., det er ikke det helt store, men sådan som jeg har forstået det, så genforhandler de aftalerne hvert år, så man bliver ved med at få billigere priser.
Vi fik prisen oplyst på mail efter at de havde lukket aftalen. Herefter havde vi 3 uger hvor vi kunne melde os fra, men det var der ikke rigtig nogen grund til, da prisen lå 15 øre under den pris vi fik fra Energi Nord.
[code]http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1609904.ece [/code]

Her er en artikel fra dagens Ekstrablad om Elforbundet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har også hørt om det, og overvejer kraftigt at tilmelde mig selvom vores reelle forbrug jo ikke er så stort at er 500kr jo også en slags penge!

Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer?
Annonce
Under indtryk af denne tråd, vil vi da også prøve at tilmelde os. Vi bruger vist nok noget i retning af 8-9000 Kwh årligt.
Det er bare et tosset navn den forbrugersammenslutning har. Man drømmer jo ikke som ikke-elektriker, at melde sig ind i noget jeg troede var en fagforening!

Om så Benjamin er blevet betalt for at reklamere for foreningen er jo så et andet spørgsmål, især når man ser at EB også skriver samtidigt om sagen!!
I så fald har "reklamen" virket.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det lyder sgu lidt som en fagforening.

Men initiativet er da godt nok.

/Jesper
Tjah.....

Nu fik jeg mig også meldt til - både sommerhuset med el-varme og herhjemme.

Lidt sparet har jo også ret

Og havde ikke anet at muligheden eksisterede hvis ikke det var bragt op her - EB læser jeg ikke

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Svar til CRHansen:

Der er store besparelser at hente på elregningen, og du vil altid få oplyst elpriserne inden du skifter. På forsiden af www.elforbundet.dkkan du se priserne fra sidste licitation. 

For at gøre brug af priserne er det nødvendigt at være tilmeldt inden afholdelse af en licitation, da priserne alene er gældende for De der deltager.

Når vi har afsluttet en licitation, modtager alle medlemmer besked om hvem der var billigst, hvad prisen er, og hvilke andre vilkår vi har fået igennem. Alt fungerer automatisk, så er du alligevel ikke interesseret i at være med, så skal du selv aktivt melde fra. Først har du én uge, hvor du direkte overfor os kan melde fra. Gør du ikke det, så modtager du et velkomstbrev fra det nye elselskab, hvorefter du på ny har 14 dages fortrydelsesret.

Det er nogle rigtig gode aftaler vi får hjem når vi samler vores købekraft på denne måde, og vi har endnu ikke haft ét eneste medlem, som ønskede at springe fra efter de blev bekendt med prisen. I skrivende stund er vi over 4.400 der står sammen.

Har du/I andre spørgsmål I ønsker afklaret, så er I velkommen til at skrive her eller direkte på info(a)elforbundet.dk.

Med venlig hilsen
Morten Sinding

Skrevet af www.elforbundet.dk på 21 sep 2011 12:57
Svar til CRHansen:

Der er store besparelser at hente på elregningen, og du vil altid få oplyst elpriserne inden du skifter. På forsiden af www.elforbundet.dkkan du se priserne fra sidste licitation. 

For at gøre brug af priserne er det nødvendigt at være tilmeldt inden afholdelse af en licitation, da priserne alene er gældende for De der deltager.

Når vi har afsluttet en licitation, modtager alle medlemmer besked om hvem der var billigst, hvad prisen er, og hvilke andre vilkår vi har fået igennem. Alt fungerer automatisk, så er du alligevel ikke interesseret i at være med, så skal du selv aktivt melde fra. Først har du én uge, hvor du direkte overfor os kan melde fra. Gør du ikke det, så modtager du et velkomstbrev fra det nye elselskab, hvorefter du på ny har 14 dages fortrydelsesret.

Det er nogle rigtig gode aftaler vi får hjem når vi samler vores købekraft på denne måde, og vi har endnu ikke haft ét eneste medlem, som ønskede at springe fra efter de blev bekendt med prisen. I skrivende stund er vi over 4.400 der står sammen.

Har du/I andre spørgsmål I ønsker afklaret, så er I velkommen til at skrive her eller direkte på info(a)elforbundet.dk.

Med venlig hilsen
Morten Sinding

Kunne du ikke gøre os den tjeneste at oplyse priser på KWh inclusiv diverse afgifter osv. så det var nemmere at sammenligne priser. De besparelser, du opgiver er tilsyneladende på de rene produktionspriser. Det er derfor nemt at vise en høj besparelsesprocent. Du ved jo godt at elprisen for det meste består af afgifter, blå, grønne og røde. Besparelsen er derfor minimal.


fase
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis